شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7768 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
103 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار کانادا (CAD) در روز جمعه، در مقابل سایر ارزها وضعیتی ترکیبی داشت و نقش یک همتای آرام را برای تمرکز بازار گسترده‌تر ایفاء کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار کانادا (CAD) در روز جمعه با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران بر کمرنگ‌شدن امیدها برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، در جایگاه دوم قرار گرفت. ارقام شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه، نه‌تنها فراتر از تصور بود، بلکه بر انتظارات مبنی بر کاهش نرخ، بیشتر تأثیر گذاشت.
گفتنی است تا رسیدن به انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) روز سه شنبه‌ی آینده، داده‌های مهمی در راه نخواهد بود، با این حال، نگاه‌ها به جلسه‌ی تصمیم‌گیری نرخ بهره‌ی آتی فدرال رزرو در چهارشنبه‌ی آینده خواهد ماند. از آنجا که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر کندی رشد اقتصادی ایالات متحده هستند که می‌تواند جرقه‌ای برای کاهش نرخ به همراه داشته باشد، بازارها در هفته‌ی آینده خود را برای گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) دیگر آماده می‌کنند.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: تورم PCE آمریکا سرسختانه داغ است
تورم اصلی شاخص قیمت PCE ایالات متحده در ماه مارس ثابت ماند و در نرخ ثابت ۰.۳% مورد انتظار منتشر شد.
شاخص قیمت سالانه PCE هسته نیز در ۲.۸% ثابت ماند و از پیش‌بینی ۲.۶% فراتر رفت.
شاخص قیمت سرفصل سالانه PCE برای سال منتهی به مارس، در مقابل انتظار ۲.۶%،  به ۲.۷% افزایش یافت و نسبت به ۲.۵% قبلی، به شتاب حرکت اشاره کرد.
آنچه مسلم است با افزایش سرسختانه‌ی تورم، امیدها برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر از بین رفته است.

مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ، بازارهای نرخ تنها ۶۰ درصد احتمال کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در سپتامبر را در نظر دارند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال
دلار کانادا (CAD) در روز جمعه، در مقابل سایر ارزها وضعیتی ترکیبی داشت و نقش یک همتای آرام را برای تمرکز بازار گسترده‌تر ایفاء کرد. از جمله، از آنجا که بازارها ین عمده را سلف فروشی کردند، دلار کانادا (CAD) طی روز ۱.۳۹% در برابر ین ژاپن افزایش یافت. همچنین، ارز کانادا (CAD) در برابر دلار استرالیا (AUD) چهار دهم درصد و در برابر دلار آمریکا (USD) حدود یک پنجم درصد کاهش یافت.
دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) بین ۱.۳۷۰۰ و ۱.۳۶۶۰ به ریزش ادامه داد، گرچه نوسانات نزولی در حال حصول به قلمرو نزولی هستند. گفتنی است این جفت همچنان در سمت شمالی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA) در ۱.۳۵۲۷ معامله می‌شود، اما USD/CAD نسبت به آخرین سقف نوسانی نزدیک به ۱.۳۸۵۰، به میزان ۱.۲% کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید