شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4494 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
115 بازدید
1
ارسال به دوستان

دلار کانادا (CAD) در روز جمعه، تحت تأثیر برخی رویدادهای بازار، در برابر دلار آمریکا (USD) بیشتر کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار کانادا (CAD) در روز جمعه، در برابر دلار آمریکا (USD) بیشتر کاهش یافت. زیرا فعالان بازار در معاملات آرام روز جمعه، بار دیگر، نحوه‌ی استقرار در برابر دلار را تعیین کردند.
سرمایه‌گذاران تقریباً تمام سودهای حاصل از گرانی اواسط هفته را که ناشی از تعدیل شرط‌بندی‌ها پیرامون کاهش نرخ بود، خنثی کردند و این زمانی بود که فدرال رزرو به احتمال بالاتر کاهش نرخ‌ها در آینده اشاره کرد.
کانادا در ماه ژانویه در آمار خود، افت خفیفی در ارقام خرده فروشی را به تصویر کشید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اولین حضور عمومی خود پس از کنفرانس مطبوعاتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، مواضع آشکاری از خود را نشان نداد.
با نگاهی رو به جلو، هفته‌ی آینده، ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) از کانادا و ایالات متحده در پیش‌بینی‌ها خواهد بود.
تا آن زمان، رویدادهای تقویم اقتصادی کانادا در فهرست داده‌ها ضعیف باقی می‌مانند و هفته‌ی آینده با گزارش دیگری از شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه پایان خواهد یافت.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: CAD با تقویت دلار، افزایش می‌یابد
دلار کانادا در روز جمعه حدود نیم درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.
در چشم‌انداز داده‌ها، فروش خرده‌فروشی کانادا در ماه ژانویه کاهش یافت که البته کمتر از حد انتظار بود و در مقابل پیش‌بینی ۰.۴- درصدی، سطح ۰.۳- درصد را به ثبت رساند. به علاوه، خرده فروشی کانادا در ماه دسامبر ۰.۹ درصد رشد کرد.
خرده‌فروشی اصلی MoM یا خرده‌فروشی بدون احتساب خودرو، ۰.۵ درصد رشد کرد که بسیار بالاتر از پیش‌بینی ۰.۴- درصد بود، اما نسبت به ماه قبل که ۰.۶ درصد بود، اندکی کاهش یافت.
همچنین، فعالان بازار سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو را در یک رویداد Fed Listens در واشنگتن دی سی به دقت زیر نظر گرفتند تا برای هرگونه شرایط جدید یا تعدیل در موضع رئیس فدرال رزرو در چشم‌انداز نرخ بهره، به سرنخ‌هایی دست یابند، گرچه پاول از بحث در مورد سیاست‌های پولی خودداری کرد.
برای هفته‌ی آتی، چه داده‌هایی مورد انتظار است:
انتظار می‌رود:
– تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم به ۳.۲ درصد برسد.
– شاخص قیمت ایالات متحده (PCE) از ۰.۴ درصد در ماه اوت، به ۰.۳ درصد کاهش یابد.
و تولید ناخالص داخلی کانادا از ۰.۰ درصد به ۰.۴ درصد افزایش یابد.
تحلیل تکنیکال: دلار کانادا در برابر دلار تسلیم شد و به پایین‌ترین سطح خود بازگشت
دلار کانادا (CAD) در روز جمعه، کاهش روز پنج‌شنبه را امتداد داد و به پایین‌ترین حد اخیر در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.
علت آن بود که بازار پس از سقوط بیش از حد مشتاقانه‌ی روز چهارشنبه، یک بار دیگر به پناهگاه امن دلار رو کرد. جفت دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) به منطقه ۱.۳۶۰۰ بازگشته و بالاترین سطح فنی هفته را به چالش می‌کشد.
این جفت (USD/CAD) در برابر یک منطقه عرضه بین ۱.۳۶۰۰ و ۱.۳۶۲۰ قرار دارد و در واقع، به طور کامل افت اواسط هفته‌ی دلار را کاهش داده و تقریباً ۱.۲% از پایین به بالا نسبت به سطح اولیه ۱.۳۴۵۱ روز پنج‌شنبه صعود کرده است. علیرغم تثبیت، USD/CAD در حال سرعت‌بخشیدن به سقف قیمت‌های جدید برای سال ۲۰۲۴ در سطح ۱.۳۶۱۳ است که بالاترین رقم در اوایل این هفته تلقی می‌شود.
دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) همچنان به حرکت خود به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۰۰-SMA) نزدیک به ۱.۳۴۸۸ ادامه می‌دهد و خریداران به دنبال قیمت‌گذاری در کف فنی از سطح ۱.۳۵۰۰ هستند. در جهت نزولی، آخرین کف نوسانی در ۱.۳۴۵۰ سطحی خواهد بود که برای فروشندگان پوزیشن شورت که به دنبال کاهش مجدد دلار هستند، باید شکسته شود.
نمودار ساعتی USD/CAD

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید