شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6697 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ |
113 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار کانادا (CAD) در روز جمعه برای سومین روز متوالی، به فروش خود ادامه می‌دهد تا بدترین عملکرد هفتگی خود را در تقریبا یک سال اخیر به ثبت برساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، دلار کانادا (CAD) در روز جمعه برای سومین روز متوالی، به فروش خود ادامه می‌دهد تا بدترین عملکرد هفتگی خود را در تقریبا یک سال اخیر به ثبت برساند.
در این بین، دلار آمریکا به لطف رشد بازدهی ایالات متحده در حال افزایش است و فعالان بازار، زمان‌بندی و میزان تغییرات چرخه‌ی تسهیل فدرال رزرو ایالات متحده را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد.
در چشم‌انداز داده‌ها، گرچه انتظارات تورمی مصرف‌کننده افزایش یافته، شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان فراتر از انتظارات بوده است. البته این داده‌ها نتوانسته‌اند بر دلار آمریکا تأثیر بگذارند، چرا که ارز ایالات متحده از صورتجلسه‌ی سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB)، حمایت بیشتری را دریافت کرده است.
کمی پیشتر، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، در روز جمعه، تاخیر در شروع تسهیلات پولی را پیش بینی کرد که علاوه بر ماه سپتامبر، به تنها دو کاهش در سال ۲۰۲۴ اشاره داشت.
محرک‌های روزانه‌ی بازار
دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) در حال ارزیابی مجدد انتظارات فدرال رزرو باقی می‌ماند.
دلار کانادا همچنان به سمت جنوب حرکت می‌کند و در مسیر فروش ۱.۲۵ درصدی این هفته قرار دارد که بدترین عملکرد هفتگی آن از می ۲۰۲۳ تلقی می‌شود. شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ایالات متحده نیز از ۷۹.۴ در ماه مارس به ۷۷.۹ در ماه آوریل کاهش یافت که البته پیش‌بینی بازار، ۷۹.۰ بود. افزون بر آن، انتظارات تورمی مصرف‌کننده ۵ ساله دانشگاه میشیگان، از ۲.۸ درصد در آوریل به ۳ درصد رسیده است. بازدهی ۱۰ ساله ایالات متحده، گرچه بالاتر از سطح کلیدی ۴.۵ درصد است که بالاترین سطح از نوامبر گذشته تلقی می‌شود، از اوج خود عقب‌نشینی کرده است. در این بین، سرمایه‌گذاران از میزان انتظارات خود در زمینه‌ی تسهیل فدرال رزرو از ۱۵۰ واحد پایه پیش‌بینی شده در ژانویه به ۶۰ واحد در سال ۲۰۲۴ کاسته‌اند. انتظار می‌رود اولین کاهش نرخ تنها در ماه سپتامبر انجام شود که این امر می‌تواند به عنوان یک باد موافق برای دلار آمریکا عمل کند. آستن گلدسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، از اقدامات بیشتری که این بانک ممکن است برای مقابله با تورم در دستور کار خود داشته باشد، خبر داد. 
تجزیه و تحلیل تکنیکال با نگاهی به نمودار روزانه
جفت دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) با تمرکز گاوها در سطوح ۱.۳۷۷۰ و ۱.۳۸۴۵ به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.
دلار آمریکا پس از آزمایش سطحی بالای کانال دو ماه گذشته، بدون تغییر روند، تحت یک حرکت صعودی قوی قرار دارد.
خط روند معکوس، حمایتی را فراهم، و روند صعودی دیگری را به ناحیه مقاومت ۱.۳۷۷۰ راه‌اندازی کرده است. جفت USD/CAD در سطوح خرید اشباع است، البته نه در حد افراط که با هدف اندازه‌گیری‌شده کانال شکسته در اواسط نوامبر یعنی ۱.۳۸۴۵ همراه است. در جهت نزولی، پشتیبانی ۱.۳۶۸۰-۱.۳۶۶۰ و پایین‌تر، در ۱.۳۵۴۵ است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید