شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5899 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ |
400 بازدید
1
ارسال به دوستان

هم‌بنیان‌گذار میکردائو (MKR) درمورد اختلالات احتمالی مرتبط با الزامات اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز فعالیت توسط رابط‌های کاربری دیفای (DeFi) هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «News.bitcoin»، «روُن کریستنسن»، هم‌بنیان‌گذار میکردائو (MKR) گفت که نیاز به مجوز فعالیت رابط‌های کاربری مالی غیرمتمرکز (دیفای فرانت‌اِندز) در اروپا، این منطقه را به عصر حجر سوق می‌دهد و دسترسی کاربران کم‌اطلاع از فناوری به دیفای در اروپا را مختل می‌کند.
هم‌بنیان‌گذار پروتکل استیبل‌کوین میکردائو، جزئیات اختلالات احتمالی مقررات بازار دارایی‌های رمزارزی در اتحادیه اروپا (MiCA) را در رابط‌های کاربری دیفایِ (DeFi) مستقر در اتحادیه اروپا تشریح کرده است. کریستنسن اظهار داشت که شنیده است رگولاتورهای (تنظیم‌کننده‌ها) مالی در اروپا ممکن است از هر فرانت‌اِند دیفای در منطقه بخواهند که برای ثبت‌نام و فعالیت تحت‌مجوز اقدام کنند که این مسئله دسترسی به پروتکل‌ها در منطقه را دچار اختلال می‌کند.
کریستنسن با نگرانی از تأثیر احتمالی این تصمیم، گفت: این امر رابط‌های کاربری دیفای را در دامنه‌های (دامِین) اینترنتی معمولی، همان‌طور که امروز می‌شناسیم، غیرممکن می‌سازد. علاوه بر این، کریستنسن توضیح داد که تنها رابط‌های کاربری غیرمتمرکز یا دانلودشده به‌صورت محلی و همچنین رابط‌هایی که از اقدامات و رویه‌های «احراز هویت شناسایی مشتری (KYC)» پیروی می‌کنند، قادر به فعالیت خواهند بود.
فرانت‌اِندها، حلقه‌های ارتباطی برای کاربران کمتر آشنا به فناوری با پروتکل‌های دیفای هستند که ورود به این فضا و تسهیل عملیات برای تازه‌واردان را آسان می‌کنند. درحالی‌که عدم وجود رابط‌های کاربری، دیفای را در اروپا غیرقابل استفاده نمی‌کند، اما دسترسی به این ابزارها را برای اکثر کاربرانی که تخصص تعامل مستقیم با پروتکل‌ها را ندارند، دشوار می‌سازد.
هم‌بنیان‌گذار میکردائو توضیح داد که امر مذکور باعث پس‌رفت اروپا در دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز می‌شود، درحالی‌که رابط‌های کاربری در سایر نقاط جهان به‌طور عادی به کار خود ادامه می‌دهند. وی تأکید کرد: «خوشبختانه افراد خارج از حوزه یورو تحت تأثیر این مسئله قرار نمی‌گیرند، در‌حالی‌که اتحادیه اروپا خود را به عصر حجر عقب می‌برد.»
با این وجود، «میکو اوتاما»، یکی از بنیان‌گذاران تریدینگ استراتژی (Tradingstrategy)، خاطرنشان کرد که این تصمیم در عوض از دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در سال (۲۰۲۳) نشأت گرفته است. اوتاما اعلام کرد که هر تنظیم‌کننده ملی می‌تواند این قوانین را به‌طور کورکورانه‌ای دنبال نکند و حتی آن‌ها را نادیده بگیرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید