شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5583 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
313 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صرافی رمزارز بیت‌فینکس (Bitfinex)، ابزارهای معاملاتی خود را با معرفی قراردادهای آتی نوسانات بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، گسترش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال بیت‌فینکس (Bitfinex) که توسط آی‌فینکس فایننشال (iFinex Financial) ارائه می‌شود، در تاریخ (۳ آوریل) به کوین‌تلگراف اعلام کرد که معاملات دو قرارداد آتی (فیوچرز) دائمی (پرپچوآل) جدید را آغاز کرده است. این قراردادهای جدید براساس شاخص‌های نوسانات ضمنیِ وُلمِگس (Volmex)، شاخص نوسانات ضمنی بیت‌کوین (BVIV) و شاخص نوسانات ضمنی اتریوم (EVIV) هستند. شاخص‌های مذکور، نوسانات مورد انتظار ۳۰ روزه یا نوسانات ضمنی قراردادهای اختیار معامله (آپشن) بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را دنبال می‌کنند.
«جگ کوونر»، مدیر بخش مشتقات بیت‌فینکس گفت: «ایجاد این شاخص‌ها به مشتریان ما این امکان را می‌دهد که نه تنها نوسانات ضمنی بیت‌کوین و اتریوم را رصد کنند، بلکه آن‌ها را به‌صورت پرپچوآل و ساده مبادله کنند.»
قراردادهای فیوچرز پرپچوآل که به سواپ‌ یا قراردادهای دائمی نیز معروف بوده، نوعی قرارداد مشتقه هستند که به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا بدون تاریخ انقضاء، بر روی قیمت آتی یک دارایی، سفته‌بازی کنند. به گفته‌ی کوونر، قراردادهای فیوچرز پرپچوآل «قابل‌معامله‌ترین فرمت در فضای ارز دیجیتال» هستند، زیرا سایر قراردادها به ساختار تاریخ‌دار وابسته‌اند. وی خاطرنشان کرد:
«دنبال‌کردن نوسانات ضمنی ۳۰ روزه در قراردادهای آپشن بیت‌کوین و اتریوم بدون نیاز به انتقال (یعنی قراردادهای آتی با تاریخ انقضاء)، این محصول را برای سرمایه‌گذار خُرد و هم سرمایه‌گذار نهادی جذاب می‌کند.»
این قراردادهای جدید به بیش از ۶۰ قرارداد فیوچرز پرپچوآل موجود در صرافی بیت‌فینکس می‌پیوندند که نه تنها شامل ارزهای دیجیتال، بلکه کالاهایی مانند فلزات گران‌بها و نفت، فارکس و سهام نیز می‌شود. کوونر گفت: «این قراردادهای جدید به ما امکان می‌دهند تا نوسانات ضمنی را به‌عنوان یک کلاس دارایی دیگر به محصولات خود اضافه کنیم.»
در معاملات اختیار معامله، نوسانات ضمنی معیاری است که نشان می‌دهد بازار چقدر انتظار دارد تا ارزش یک دارایی در طول دوره زمانی معینی تغییر کند. درهمین حال، اگر سرمایه‌گذاران انتظار نوسان زیادی داشته باشند، نوسانات افزایش می‌یابد؛ اما اگر انتظار بر این باشد که حرکت قیمت دارایی کم شود، آن‌گاه نوسانات کاهش می‌یابد. مدیر بخش مشتقات بیت‌فینکس همچنین اشاره کرد که ابزارهای معاملاتی جدید در پاسخ به رسیدن ارزهای دیجیتال به بالاترین قیمت‌های تاریخ معرفی شده‌اند. او گفت:
«با رسیدن قیمت بسیاری از رمزارزها به بالاترین سطح‌ قیمتی خود (ATH)، احتمال افزایش نوسانات و اُفت‌های قابل‌توجه به این معنی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای این شاخص‌ها وجود دارد.»
این خبر پس از آن منتشر می‌شود که نوسانات ارزهای دیجیتال در (مارس ۲۰۲۴) به بالاترین سطح خود رسید. درهمین حال، شاخص نوسانات ارز دیجیتال (CVI) که نوسانات آتی ۳۰ روزه را دنبال می‌کند و به‌عنوان «شاخص ترس بازار» برای بازار کریپتو عمل می‌کند، در (۱۱ مارس) به رقم ۸۵ رسید.

افزون بر این، بالاترین سطح تاریخی CVI تنها دو روز قبل از رسیدن بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی بالاتر از ۷۳۰۰۰ دلار در (۱۳ مارس)، پدیدار شد. در زمان نگارش این خبر، نوسانات ضمنی ارز دیجیتال که توسط مقادیر CVI اندازه‌گیری می‌شود، حدود ۷۶ است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید