شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5672 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
279 بازدید
2
ارسال به دوستان

کاهش عرضه‌ی نفت تحت تاثیر نشانه‌هایی از رشد اقتصادی قوی‌تر در آمریکا و همچنین کاهش تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ، منجر به افزایش بهای نفت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت روز پنج‌شنبه به دلیل نگرانی از کاهش عرضه افزایش یافت؛ بهای معاملات آتی برنت در ژوئن با ۳۱ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۹.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای ماه می نیز ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و سطح ۸۵.۷۳ دلار در هر بشکه را ثبت کرد.
هم قرارداد ژوئن برنت و هم قرارداد می WTI در چهار روز گذشته، با افزایش همراه بوده و در روز چهارشنبه در بالاترین میزان خود از پایان اکتبر بسته شدند.
گفتنی است کاهش عرضه‌ی نفت تحت تاثیر نشانه‌هایی از رشد اقتصادی قوی‌تر در آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده‌ی نفت جهان و به دلیل روند کاهش تولید توسط تولیدکنندگان اصلی صورت گرفت.
نشست وزیران ارشد سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) از جمله روسیه، نه‌تنها در مورد سیاست عرضه نفت در روز چهارشنبه، تغییری اعمال نکرد، بلکه برخی کشورها را برای افزایش پایبندی به کاهش تولید، تحت فشار قرار داد.
این گروه همچنین با بیان اینکه روسیه به جای محدودکردن صادرات به تولید روی خواهد آورد، از جبران عرضه‌ی مازاد توسط برخی از اعضا در سه ماهه‌ی اول خبر داد.
تحلیلگران ING پس از اعلام عدم تغییر در سیاست تولید اوپک پلاس، به ادامه‌ی افزایش بهای نفت خاطرنشان کردند.
این تحلیلگران همچنین اظهار داشتند که «برنت با مقاومتی در سطح ۹۰ دلار آمریکا در هر بشکه مواجه است و تاکنون نتوانسته از آن بالاتر برود.»
به علاوه، از آنجا که داده‌های اخیر به رشد شغلی و تورم بالاتر از حد انتظار اشاره دارد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه در مورد کاهش نرخ بهره در آینده، موضع احتیاط را مورد تأیید قرار داد.
 راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری گروه مدیریت دارایی بانک ایالات متحده نیز این اظهارات را که نشان‌دهنده‌ی رشد اقتصادی قوی ایالات متحده است، برای نفت مثبت برشمرد.
با بررسی نوسانات اخیر شاخص‌ها می‌توان مشاهده کرد که دستاوردهای اخیر نفت به دنبال حملات اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه بوده که در کنار کاهش عرضه سوخت، منجر به بروز نگرانی‌هایی مبنی بر این موضوع شد که جنگ اسرائیل و حماس در غزه ممکن است ایران را نیز درگیر کند که تبعات آن، احتمالاً مختل‌شدن عرضه‌ها در منطقه‌ی کلیدی خاورمیانه خواهد بود. ناگفته نماند که ایران سومین تولیدکننده‌ی بزرگ اوپک تلقی می‌شود.
تحلیلگران ANZ در یادداشتی در روز پنج‌شنبه، این تصمیم اوپک پلاس را به طور گسترده مورد انتظار دانستند، اما بر این مهم نیز تأکید کردند که تشدید تنش‌ها در خاورمیانه دیدگاه این گروه را در مورد بازار تغییر نداده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید