شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4344 |
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
177 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

همزمان با افزایش چشمگیر دلار آمریکا در روز جمعه، سایر ارزهای کلیدی در برابر ارز ایالات متحده دچار نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به  نقل از اینوستینگ، دلار آمریکا در معاملات روز جمعه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافت. در همین راستا، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، با ۰.۴% افزایش در سطح ۱۰۴.۰۸۵ معامله شد، که در واقع نزدیک به بالاترین سطح سه هفته‌ی اخیر و در مسیر صعود در دومین هفته قرار داشت.
در چشم‌انداز رویدادهای کلیدی، پس از کاهش غیرمنتظره توسط بانک ملی سوئیس، فدرال رزرو با رویکردی تندروانه‌تر مواجه شد. بانک ملی سوئیس به هدف تقویت فرانک، با کاهش نرخ بهره، بزرگترین سورپرایز هفتگی را ارائه کرد که مملوء از جلسات بانک مرکزی بو.
به این ترتیب، فرانک سوئیس، بهترین ارز G10 در سال ۲۰۲۳، یک شبه بیش از ۱ درصد افت کرد و در روز جمعه نیزبه مسیر کاهش خود ادامه داد. در همین راستا، دلار/فرانک (USD/CHF) ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۰.۹۰۰۹ رسید.
این سناریو، معامله گران را بر آن داشت تا بار دیگر، اقدامات احتمالی آتی فدرال رزرو را ارزیابی کنند و این امر به دنبال نشست این هفته FOMC اتفاق افتاد که چنانچه داده‌های اقتصادی اجازه دهد، مقامات احتمال سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری را تایید خواهند کرد.
گذشته از آن، داده‌های روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که فروش خانه‌های دارای مالکیت قبلی، در کنار تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری درهفته‌ی گذشته را ارائه کردند، به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت؛ ‌البته اقتصاد ایالات متحده در وضعیت ثابتی باقی مانده است و مقامات بانک مرکزی ایالات متحده، چشم انداز خود را برای رشد در سال ۲۰۲۴ به طور چشمگیری ارتقا دادند. از این رو، فدرال رزرو نیازی به عجله برای کاهش نرخ بهره در آینده ندارد.
فدرال رزرو در اوایل این هفته، پیام نسبتاً واضحی ارائه کرد: «تا زمانی که تورم شتاب نزولی داشته باشد، لازم است همچنان صبر کرد.»
پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟
در آسیا ین ژاپن، زیان‌های شدیدی را پشت سر گذاشت و دلار/ین (USD/JPY) با اندکی کاهش در ۱۵۱.۵۹ معامله شد که نزدیک به بالاترین سطح خود در چهار ماه گذشته بود.
دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) نیز۰.۸% کاهش یافت و به ۰.۶۵۱۵ رسید.
در سرزمین اژدها، پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه PBOC برای حمایت از ارز چین، در کنار فروش دلار، یوان را از بازار آزاد خریداری می‌کند دلار/یوان (USD/CNY) با ۰.۲ درصد افزایش به ۷.۲۲۹۷ رسید و برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۳ از سطح ۷.۲ عبور کرد.

در اروپا، یورو/دلار(EUR/USD) با ۰.۴% کاهش به ۱.۰۸۱۴ معامله شد، و این در حالی است که داده‌های فعالیت منطقه یورو همچنان تصویر تیره‌ و تاری را برای چشم‌انداز تولید منطقه ارائه می‌کنند.
یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک روز جمعه با اشاره به بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا ممکن است در موقعیتی باشد که نرخ بهره را پیش از تعطیلات تابستانی، احتمالاً در ماه ژوئن، کاهش دهد.
این اظهارات علاوه بر آنکه، نام ناگل را به فهرست بلندبالایی از سیاستگذارانی حامی کاهش نرخ در ماه ژوئن، اضافه می‌کند، نشان‌دهنده‌ی آن است که بانک مرکزی اروپا پس از همتای سوئیسی خود، دومین بانک مرکزی بزرگی خواهد بود که رکورد افزایش نرخ بهره را آغاز می‌کند.

پوند/دلار (GBP/USD) ۰.۵%  کاهش یافت و به ۱.۲۵۸۸ رسید.
بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را در روز پنج‌شنبه بدون تغییر گذاشت، اما دو عضو MPC به دلیل کاهش تورم، از درخواست خود برای افزایش نرخ صرفنظر کردند.
به گفته‌ی اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، و بنا بر گزارش روزنامه فایننشال تایمز در روز جمعه، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سال جاری «بی دلیل» نبوده است.
ING اضافه کرد: «بازارها اکنون به طور فزاینده‌ای متقاعد شده است که BoE کاهش قیمت را در ژوئن آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید