شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6192 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
158 بازدید
4
ارسال به دوستان

در حالی که دلار در معاملات روز دوشنبه آسیا ثابت، و در سطحی ضعیف بود، سایر ارزهای کلیدی در برابر دلار نوسان داشتند. یورو نیز به تثبیت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در معاملات روز دوشنبه آسیا ثابت، و البته در سطحی ضعیف بود.
گفتنی است سرمایه گذاران در پی انتشار داده‌های حقوق و دستمزدهای بزرگ هفته‌ی گذشته، در انتظار آمار تورم ایالات متحده بودند. 
در واقع، گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در ماه مارس با موعد انتشار روز چهارشنبه و نشست سیاست بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه، دو شاخص‌ اصلی اقتصادی برای ارزهای بزرگ جهانی در این هفته خواهند بود.
از آنجا که معامله‌گران صحبت‌های مقامات ژاپنی را در خصوص افزایش نرخ ارز دنبال می‌کردند، هفته‌ی پرنوسانی در جریان بود.
افزون بر آن، خدمات ایالات متحده، گزارش اشتغال روز جمعه و اظهارنظرات برخی سخنرانان فدرال رزرو نیز سیگنال‌های متفاوتی را در مورد نرخ‌ها در بر داشت.
تحلیلگران بانک مشترک‌المنافع استرالیا بر این باورند که حمایت از دلار در این هفته، مستلزم آن است که CPI ایالات متحده در ماه مارس همانطور که انتظار می‌رود ثابت بماند.
و اما مسائل کلیدی اعم از بازار کار فشرده و پیشرفت محدود در مورد تورم در چند ماه اخیر در ایالات متحده، منجر به تقویت دیدگاه مقامات ارشد از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر لزوم صبر در مورد تصمیم‌گیری پیرامون زمان کاهش نرخ‌ها شده است.
گذشته از آن، آمارهایی همچون شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ماه مارس، به منزله‌ی سرنخی برای فعالان بازار است که به دنبال شواهدی پیرامون تعدیل برخی عوامل شتاب‌دهنده در حوزه‌ی تورم ابتدای سال هستند.
مطابق با ابزار دیده‌بان فدرال CME، پیرو انتشار داده‌های مشاغل، بازار آتی نرخ در ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره در ژوئن را از ۶۶ درصد اواخر روز پنج‌شنبه، به ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.
نوسانات دلار در برابر سایر ارزها
در چشم‌انداز سایر ارزها، یورو در سطح ۱.۰۸۳۴ دلار ثابت بود، در حالی که پوند(استرلینگ) آخرین بار با ۰.۰۸ درصد کاهش در روز، در سطح ۱.۲۶۳۱ دلار معامله شد.
برنامه‌ی اصلی بانک مرکزی اروپا این است که از یک سو نرخ بهره را در این هفته حفظ کند و از سوی دیگر احتمالاً در صدد است احتمالات قوی‌تری در مورد کاهش در ماه ژوئن را رقم بزند. اما با اینکه بانک مرکزی اروپا به طور فزاینده‌ای در مورد بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی ابراز اطمینان کرده است، رویکرد آن در مورد کاهش بیشتر همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.
ناگفته نماند که بیشترین رشد دلار در سال جاری در برابر دو ارز بزرگ سرمایه‌گذاری برای معاملات حمل و نقل، ین ژاپن و فرانک سوئیس بوده است و هر دو نسبت به دلار در سال جاری تقریباً ۷ درصد کاهش یافته‌اند. اما فرانک سوئیس، دلار کانادا و ین ژاپن بازندگان اصلی در میان شش ارز در برابر شاخص دلار بودند.
ین ژاپن با ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۱۵۱.۷۹ در هر دلار رسید. داده‌های آتی ین از CFTC حاکی از آن است که موقعیت‌های فروش غیرتجاری به ۱۴۳۲۳۰ قرارداد در ۲ آوریل صعود کرده‌اند که بزرگترین رقم از دسامبر ۲۰۲۳ است.

جین موتکی، استراتژیست ارزی Nomura، با اشاره به احتمال مداخله‌ی مقامات ژاپنی، افزایش دلار-ین را محدود، و محدوده‌ی روزانه‌ی آن را بسیار پایین برشمرد.
به گفته‌ی موتکی، نوسانات کم و افزایش اسپرد بین بازده دلار و ین، علاوه بر موقعیت‌های فروش ین، منجر به افزایش معاملات حمل و نقل نیز شده است.

دلار نیوزیلند در ابتدا کاهش یافت، اما متعاقباً در ۰.۶۰۱۶ دلار ثابت ماند. جلسه‌ی سیاست‌گذاری بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در روز چهارشنبه برگزار می‌شود. بررسی نوسانات اخیر نشان می‌دهد که ارز نیوزلند در عرض سه هفته ۳.۵ درصد کاهش یافته است و این امر ناشی از شرط‌بندی بازارها در مورد ضعف اخیر در داده‌های اقتصادی است که می‌تواند RBNZ را ناامید کند.
تحلیلگران Westpac بر این باورند که تعارض کمتر این بانک با فدرال رزرو می‌تواند دلار نیوزیلند را به پایین‌ترین سطح نوامبر در حدود ۰.۵۹ دلار برساند.
و اما در چشم‌انداز ارز سرزمین اژدها، در پی تعطیلات روزهای پنج‌شنبه و جمعه که ضعف بیشتر ارز را رقم زد، بازارهای چین بازگشایی شدند و یوآن نزدیک به پایین‌ترین سطح چهار ماه و نیم هفته‌ی گذشته خود حفظ شد.
در بازار فلزات گرانبها، طلا که از اواسط فوریه ۱۶ درصد افزایش یافته بود، به بالاترین سطح رسید.
و در نهایت، در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، بیت کوین آخرین بار با ۲.۷۲ درصد افزایش، به ۶۹۵۰۰.۸۲ دلار رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید