شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5911 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
148 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در معاملات روز جمعه، بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در معاملات روز جمعه، بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت؛ در همین راستا، هر بشکه نفت برنت با ۵۲ سنت یا ۰.۵۷ درصد افزایش، به ۹۱.۱۷ دلار رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۲ سنت یا ۰.۳۷ درصد افزایش، سطح ۸۶.۹۱ دلار در هر بشکه را ثبت کرد. هر دو معیار روز پنج‌شنبه در بالاترین سطح خود از اکتبر قرار گرفتند.
فعالان بازار، نشانه‌هایی از هرگونه درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران را دنبال می‌کنند، چرا که می‌تواند بر روند کاهش بیشتر عرضه دامن بزند.
گفتنی است بازار بر این باور است که برنت و وست تگزاس نفت خام در هفته‌ی جاری بیش از ۴ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد، و علت این پیش‌بینی آن است که ایران، به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ اوپک، به خاطر حمله‌ای که از سوی اسرائیل منجر به کشته‌شدن پرسنل بلندپایه‌ی نظامی ایران شد، قول داد که از این کشور انتقام بگیرد.
فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز نیز حمله‌ی مستقیم ایران به اسرائیل را که سناریویی بی‌سابقه تلقی می‌شود، یک دومینوی خطر ژئوپلیتیک دیگر برشمرد که در شرف وقوع است. البته اسرائیل مسئولیت حمله روز دوشنبه به ساختمان سفارت ایران در سوریه را بر عهده نگرفته است.
از سوی دیگر، بنا به گفته‌ی یک مقام ناتو در روز پنج‌شنبه، حملات مداوم پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌ها در روسیه نیز ممکن است بیش از ۱۵ درصد ظرفیت روسیه را مختل کرده و به تولید سوخت این کشور ضربه بزند.
تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی به انتظارات برای رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه‌ی اول به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز خاطرنشان کردند.
به علاوه، بنا به اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش روز جمعه، شرکت‌های انرژی ایالات متحده از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی برای سومین هفته‌ی متوالی خبر دادند. تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز، که نشانه‌ی اولیه تولید آتی است، در هفته‌ی منتهی به ۵ آوریل، با یک کاهش به ۶۲۰ واحد رسید که در واقع، پایین‌ترین رقم از اوایل فوریه تاکنون است.

و اما داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه که حاکی از افزایش مستمر دستمزدهاست، به افزایش رشد شغلی در ایالات متحده در ماه مارس اشاره دارد و به راحتی از انتظارات فراتر رفت.
گرچه افزایش ۳۰۳۰۰۰ شغل در ماه گذشته، احتمال قوی تقاضا برای نفت را منعکس می‌کند، اما به طور بالقوه کاهش نرخ بهره‌ی پیش‌بینی‌شده توسط فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری را به تاخیر می‌اندازد.
در عین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه موسوم به اوپک پلاس، علاوه بر اینکه در این هفته به عدم تغییر در سیاست عرضه‌ی نفت خود خاطرنشان کرد، برخی کشورها را برای افزایش پایبندی به کاهش تولید، تحت فشار قرار دادند.
دانیل هاینس و سونی کوماری، تحلیلگران ANZ در یادداشتی «محدودیت بیشتر پیرامون تعهد به سهمیه‌ها را عاملی برای کاهش بیشتر تولید در سه ماهه دوم عنوان کرد.»
پرواضح است که چشم‌انداز محدودتر بازار، کاهش موجودی انبارها را در سه ماهه‌ی دوم به تصویر می‌کشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید