شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8845 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
159 بازدید
1
ارسال به دوستان

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امروز با ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۷.۹۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت برنت نیز همین میزان رشد درصدی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در معاملات آسیایی روز چهارشنبه افزایش یافت، در همین راستا، معاملات آتی نفت برنت منقضی‌شده در ماه جولای، با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲.۷۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۷.۹۷ دلار در هر بشکه رسید.
داده‌های صنعت نشان‌دهنده‌ی کاهش ذخایر آمریکا و در عین حال، افزایش انتظارات برای کاهش عرضه بود، با این حال، پیش بینی داده‌های تورم کلیدی باعث شد که افزایش قیمت محدود شود.
بازارهای نفت برخی نشانه‌های مثبت را از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دریافت کردند، که ضمن اشاره به انعطاف‌پذیری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، طرح‌های چین را برای انتشار گسترده‌ی اوراق قرضه ۱ تریلیون یوانی (۱۳۸ میلیارد دلار) تاثیرگذار برشمرد.
از سوی دیگر، با وجود آتش سوزی‌های ویرانگر در کانادا، انتظارات برای کاهش رشد بازارهای آمریکای شمالی، تقویت شد. گفتنی است شهر شنی نفتی بزرگ کانادا به نام فورت مک موری، به دلیل نزدیک‌شدن آتش‌سوزی مجبور به تخلیه حدود ۶۰۰۰ نفر شد.
با این حال، به دلیل آمارهای داغ‌تر از حد انتظار داده‌های تورم شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده، افزایش قیمت نفت خام در روز سه شنبه محدود شد. گذشته از آن، این آمار بازارها را از افزایش شدیدتر از حد انتظار نرخ تورم شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه بیمناک کرد.
کاهش فراتر از انتظار موجودی‌های ایالات متحده
داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) روز سه‌شنبه حکایت از کاهش ۳.۱ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ می داشت که فراتر از انتظارات برای کاهش ۱.۱ میلیون بشکه‌ای بود.
این داده‌ها همچنین ضمن اینکه از افزایش ۳۴۹۰۰۰ بشکه‌ای مشتقات خبر می‌دهد، کاهش ذخایر بنزین را نیز منعکس می‌کند.
البته این آمار برخی امیدها را مبنی بر رو به افزایش بودن تقاضای سوخت ایالات متحده با آمدن فصل پرسفر تابستان برانگیخت؛ روندی که می‌تواند به کاهش عرضه جهانی نفت خام کمک کند، حتی با وجود اینکه تولید ایالات متحده در بالاترین حد خود باقی مانده است.
در کنار این‌ها، کاهش ذخایر ایالات متحده و اختلالات احتمالی عرضه در کانادا چشم‌انداز دشوارتری را برای بازارهای نفت خام آمریکای شمالی ایجاد می‌کند.
داده‌های API نیز به طور معمول، آمار مشابهی از داده‌های موجودی رسمی به همراه دارد که قرار است اواخر روز چهارشنبه ارائه شود.
بازارهای نفت در آستانه‌ی انتشار داده‌های کلیدی CPI ایالات متحده که اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود، همچنان در حاشیه باقی ماندند، به‌ویژه زمانی که داده‌های PPI در ماه آوریل داغ‌تر از حد انتظار بود.
در کنار این‌ها، هر گونه نشانه‌ی دیگری از تورم چسبنده در ایالات متحده، موجی از نگرانی را برای معامله‌گران به همراه دارد، چرا که احتمالاً فدرال رزرو را به بالا نگه‌داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر مجاب می‌کند، سناریویی که حامل اخبار بدی برای نفت خام است.
انتظار می‌رود نرخ‌های بالا منجر به توقف فعالیت‌های اقتصادی جهانی و کاهش بالقوه‌ی تقاضا برای نفت شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید