شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4597 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
105 بازدید
1
ارسال به دوستان

به دلیل بروز نگرانی‌ها از عرضه جهانی، نفت امروز با افزایش روبرو شد. در همین راستا معاملات آتی برنت نیز رشد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز دوشنبه افزایش یافت‌، معاملات آتی نفت خام برنت با ۵۲ سنت یا ۰.۶ ٪ افزایش، به ۸۵.۹۵ دلار در هر بشکه صعود کرد. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده نیز با ۵۵ سنت یا ۰.۷ ٪ افزایش، به ۸۱.۱۸ دلار در هر بشکه رسید.
در کنار موضوع تعداد دکل‌های ایالات متحده، نگرانی از عرضه‌ی جهانی سخت‌تر ناشی از تشدید درگیری در خاورمیانه و روسیه و اوکراین، عوامل کلیدی رشد قیمت بود.
هر دو معیار در هفته‌ی گذشته، به نسبت قبل، کمتر از ۱ ٪ کاهش یافتند. بدیهی است که دلار قوی‌تر ایالات متحده، که طی هفته گذشته حدود ۱ ٪ افزایش یافته، سطوح قیمتی را بدین گونه تعیین می‌کند.
هیرووکی کیکوکاوا ، رئیس تجارت NS ، یک واحد نیسان Nissan، به نگرانی‌ها در مورد تأمین جهانی نفت اشاره کرد که افزایش تنش ژئوپلیتیکی، در کنار تشدید حملات به تسهیلات انرژی در روسیه و اوکراین، در کنار کاهش امیدها برای آتش بس در خاورمیانه، از عوامل بروز این نگرانی‌هاست.
در عین حال، براساس داده‌های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در هفته‌ی گذشته، تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، یک تا ۵۰۹ واحد کاهش یافت که از کمترین میزان عرضه آینده خبر می‌دهد.
به دنبال حملات اخیر اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه، مسکو ۵۷ موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را آماده کرد و پایتخت کیف را نیز هدف قرار داد. گفتنی است حداقل هفت پالایشگاه در این ماه توسط هواپیماهای بدون سرنشین مورد هدف قرار گرفت.
تحلیلگران ANZ Research بر این باورند که اختلال در پالایشگاه‌های نفتی در روسیه باعث افزایش فشار به بازارهای سوخت شده و بر میزان تقاضا برای محموله‌های نفت خام موجود می‌افزاید.
ANZ دلیل دیگر انقباض بازار جهانی را تحریم پالایشگاه‌های هندی از گرفتن نفت خام روسیه در تانکرهای PJSC Sovcomflot عنوان کرد.
در خاورمیانه، نیروهای اسرائیلی روز یکشنبه دو بیمارستان دیگر غزه را محاصره کردند و تیم‌های پزشکی را زیر تیراندازی سنگین قرار دادند. بنا به گزارش اسرائیل، در ادامه‌ی درگیری‌ها در بیمارستان اصلی آل شیفا غزه، ۴۸۰ شبه نظامی اسیر شدند.
و اما براساس اظهار آنتونی بلینکلن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در صورت حمله به شهر رافا در نوار غزه، انزوای جهانی به خطر می‌افتد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید