شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7352 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
333 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه با نرخ قوی‌تری در حدود ۱.۰۶۶۵ معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه با نرخ قوی‌تری در حدود ۱.۰۶۶۵ معامله شد. با این حال، به دلیل اظهارنظر مقامات فدرال رزرو مبنی بر تغییر جهت به سمت یک موضع جنگ‌طلبانه، ممکن است روند صعودی این جفت محدود شود.
برای روزهای پیش رو، جدای از قرائت نهایی شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) در روز جمعه، شاخص اولیه HCOB PMI منطقه یورو برای آوریل در روز سه‌شنبه نیز در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.
انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست ژوئن خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد. اخیرأ بانک مرکزی اروپا در پیامی قاطع بر این مهم اذعان داشت که چنانچه شوک بزرگی در توسعه اتفاق نیفتد، بازارها باید به زودی انتظار کاهش نرخ بهره را داشته باشند.
شرط‌بندی پایین‌تر روی انتظارات کاهش نرخ و حمایت از یورو (EUR)
در عین حال، فرانسوا ویلروی دو گالهو، رئیس بانک فرانسه، اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا باید به منظور جلوگیری از آسیب زیاد نرخ‌های بالا به اقتصاد منطقه یورو، کاهش نرخ را باید در ماه ژوئن اعمال کند.
یواخیم ناگل، رئیس بانک آلمانی بوندس‌بنک، با بیان اینکه احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن در حال افزایش است، از وجود هشدارهایی از جمله خطر افزایش قیمت نفت خبر داد.
به علاوه مادیس مولر، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، بر این باور است که بانک مرکزی نباید پس از اولین گام احتمالی در ژوئن برای کاهش بیشتر نرخ بهره عجله کند.
در کنار این مقامات، رابرت هولزمن، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، یکی از جنگ‌طلب‌ترین اعضا، تنش‌های ژئوپلیتیکی را بزرگترین تهدید برای کاهش نرخ بهره در سال جاری معرفی کرد.
از سوی دیگر، اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی مقامات فدرال رزرو و تنش‌های ژئوپلیتیکی ادامه‌دار در خاورمیانه می‌تواند دلار را در برابر رقبای خود افزایش دهد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه، پیشرفت در تورم را مستقل، و سیاست محدودکننده‌ی فعلی فدرال رزرو را نیز متناسب دانست و این در حالی بود که رافائل بوستیک فدرال رزرو آتلانتا تصریح کرد که بانک مرکزی ایالات متحده تا پایان سال، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید