شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8341 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
164 بازدید
3
ارسال به دوستان

در بحبوحه‌ی افزایش تقاضای دلار، قیمت طلا روز سه شنبه در محدوده‌ی منفی معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» در بحبوحه‌ی افزایش تقاضای دلار، قیمت طلا روز سه شنبه در محدوده‌ی منفی معامله شد.
آنچه مسلم است آمار ضعیف مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه‌های آینده را برانگیخت.

بررسی اجمالی بنیادین
بررسی نوسانات قیمت فلز زرد حاکی از آن است که طلا (XAU/USD) در روز سه شنبه، شتاب بهبود خود را از دست داد که البته تشدید تقاضای دلار آمریکا (USD) این کاهش قیمت را رقم زد. با این حال، داده‌های اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) بر میزان شرط‌بندی‌ها افزود که فدرال رزرو در اواخر سال جاری نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
علاوه بر انتظار چرخه‌ی تسهیل که می‌تواند بر قیمت طلا بیفزاید، خریدهای قوی بانک مرکزی و تقاضا از سوی بازارهای آسیایی در کوتاه‌مدت، همچنان حامی قیمت فلز گرانبها باقی مانده است.
اظهارات نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، که قرار است بعداً در روز سه شنبه سخنرانی کند، در کانون توجه معامله‌گران قرار دارد، چرا که لحن جنگ‌طلبانه‌ی مقامات فدرال رزرو می‌تواند حامی دلار باشد و بر طلای دلار نیز تاثیر بگذارد.
از سوی دیگر، نشانه‌های تنش‌های سیاسی مستمر در خاورمیانه می‌تواند جریان‌های امن را تقویت کرده و به نفع قیمت طلا باشد.
بررسی اجمالی تکنیکال طلا (XAU/USD)
طلا طی روز تا حدودی با لحن منفی معامله شد و در بازه زمانی روزانه، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰-EMA) قرار گرفت که نمایانگر حفظ چشم‌انداز سازنده است. و اما در بازه‌ی کوتاه‌مدت، طلا از اواسط آوریل در یک کانال روند نزولی محدود شده است. با این وجود، از آنجا که شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در محدوده صعودی حدود ۵۸.۰ باقی می‌ماند مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.
گذشته از آن، اولین هدف صعودی برای این فلز گرانبها تلاقی مرز بالایی کانال روند نزولی و اوج ۲۶ آوریل در منطقه ۲۳۵۰ الی ۲۳۵۵ دلار خواهد بود و سد بعدی نزدیک به مرز روانی ۲۴۰۰ دلار و سپس سقف قیمت حوالی ۲۴۳۲ دلار ظاهر خواهد یافت.
از طرف دیگر، رقم گرد ۲۳۰۰ دلاری به عنوان سطح حمایت اولیه برای طلا (XAU/USD) عمل می‌کند. گذشته از آن، سطح رقابت کلیدی در ۲۲۷۵ دلار مشاهده می‌شود که نمایانگر پایین‌ترین سطح ۳ می و حد پایین کانال روند نزولی است. پس از آن، کف قیمت ۱ آوریل در ۲۲۲۸ دلار و پیرو آن، عدد گرد ۲۲۰۰ دلاری قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید