شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8781 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
162 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تسهیلات بلاک تریدینگ (Block Trading) از پارادایم (Paradigm) برای معاملات آپشن پالیگان (MATIC)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) راه‌اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coindesk»، شبکه نقدشوندگی (لیکوئیدیتی) خارج از بورس ارز دیجیتال (OTC) پارادایم (Paradigm)، روز دوشنبه از راه‌اندازی امکان «معاملات بلوکی (Block Trading)» برای اختیار معاملات خطی (Linear Options) وابسته به ارزهای دیجیتال مطرحِ پالیگان (MATIC)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) بر روی صرافی رمزارز دِری‌بیت (Deribit) خبر داد.
طبق گفته‌ی پارادایم، «مشتریان حالا می‌توانند معاملات بلوکی را در توکن‌های بومی پالیگان، سولانا و ریپل انجام دهند. این اختیار معاملات خطی (آپشن)، پرداخت‌هایی را ارائه می‌دهند که به‌طور مستقیم با تغییرات قیمتی داراییِ پایه‌ای آن‌ها مرتبط است.»
اختیار معامله یا معاملات آپشن، قراردادهای مشتقه‌ای هستند که به خریدار حق (نه الزام) خرید یا فروش دارایی پایه‌ای تا تاریخ مشخص (سررسید) و با قیمت از پیش تعیین‌شده را اعطاء می‌کنند. درهمین راستا، اختیار خرید، حق خرید و اختیار فروش، حق فروش را به خریدار می‌دهد.
از سوی دیگر، معاملات بلوکی، معاملات اختیار آتی (فیوچرز)، اختیار معامله یا ترکیبی از آن‌ها هستند که به‌صورت خصوصی مذاکره شده و از حجم معاملاتی مشخصی فراتر می‌روند. همچنین، مشارکت‌کنندگان به‌طور معمول از فناوری‌های ارتباطی مانند پارادایم برای درخواست‌ سهام (Quote) به‌صورت دوطرفه و توافق بر سر قیمت استفاده می‌کنند و پس از آن، معامله برای اجرا و تسویه به صرافی فرستاده می‌شود.
همچنین، بلاک تریدینگ باعث کاهش لغزش (Slippage) یا هزینه‌های مرتبط با اجرای تراکنش‌ها شده و اطمینان می‌دهند که تأثیرگذاری کمی بر روی قیمت جاری بازار داشته باشند. علاوه بر این، شبکه OTC پارادایم از زمان آغاز به کار خود در سال (۲۰۱۶)، به محلی ترجیحی برای سرمایه‌گذاران نهادی برای انجام معاملات بلوکی تبدیل شده است. این پلتفرم تا به امروز حجم تقریبی ۴۰۰ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده و از ماه (مِی)، ۱۷ درصد از کل فعالیت معاملات آپشن بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در پلتفرم معاملاتی دِری‌بیت را به خود اختصاص داده است.
درهمین راستا، خدمات جدید پارادایم تا به امروز مشتری پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که این پلتفرم در روز دوشنبه، از انجام موفقیت‌آمیز اولین معامله شامل ۵۰۰ هزار واحد از اِسپرد اختیار خرید MATIC بین دو کمپانی کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) مستقر در سنگاپور و گلگسی دیجیتال (Galaxy Digital) خبر داد. این معامله شامل اختیار خرید توکن بومی پالیگان با قیمت اِعمال‌شده ۸۰ سنت و ۹۵ سنت بود که در تاریخ (۳۱ مِی) منقضی می‌شد. شبکه لیکوئیدیتی خارج از بورس ارز دیجیتالِ پارادایم، این معامله را تسهیل کرد که بر روی  صرافی دِری‌بیت ثبت شد و از MATIC که برای استیکینگ و پرداخت کارمزد گس (Gas fee) استفاده می‌شود، بهره برد.
درهمین راستا، «لوک استرایجرز»، مدیرعامل Deribit گفت: «ما از دیدن گسترش خدمات بلاک تریدینگ پارادایم به‌منظور پوشش معاملات خطی آپشن آلت‌کوین‌ها، با آغاز معامله پیشگامانه در اختیار معاملات MATIC بر روی پلتفرم خود، هیجان‌زده هستیم. این گسترش همکاری نه تنها باعث افزایش دامنه‌ی عرضه‌ی مشترک ما می‌شود، بلکه زمینه‌ساز بلوک‌های افتتاحی آتی در SOL و XRP نیز خواهد شد.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید