شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5054 |
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ |
18 بازدید
1
ارسال به دوستان

یک مطالعه جدید نشان می دهد که موج مهاجرت غیرقانونی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن منجر به رکوردشکنی تعداد افراد غیر بومی در ایالات متحده شده است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که موج مهاجرت غیرقانونی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن منجر به رکوردشکنی تعداد افراد غیر بومی در ایالات متحده شده است.

بر اساس پژوهش جدید مرکز مطالعات مهاجرت، حال حاضر ۱۳.۷ میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی می کنند و ۳.۷ میلیون نفر از آنها از زمان روی کار آمدن بایدن در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ وارد این کشور شده اند.

به طور کلی، جمعیت غیر بومی در ایالات متحده (اعم از قانونی و غیرقانونی) در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ به رکورد جدید ۵۱.۴ میلیون نفر رسید که در دوره ریاست جمهوری بایدن ۶.۴ میلیون افزایش یافته است.

مهاجرت غیرقانونی و امنیت مرزها به یک موضوع داغ سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رای‌دهندگان برای مدیریت این موضوع نمره پایینی به بایدن داده‌اند.

بایدن ماه گذشته از مرز آمریکا در شهر براونزویل در ایالت تگزاس بازدید کرد. این دومین باری بود که او از زمان روی کار آمدن به عنوان رییس جمهور از مرز میان ایالات متحده و مکزیک بازدید می کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که جمعیت کلی افراد غیر بومی که در آمریکا زندگی می کنند، به طور متوسط ۱۷۲ هزار نفر در ماه افزایش می یابد.

این نرخ، ۴ برابر میانگین ۴۲ هزار نفره افزایش ماهانه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ قبل از شیوع کووید-۱۹ و دو برابر میانگین ۶۸ هزار نفره در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما است.

در ماه فوریه، جمعیت غیر بومی در ایالات متحده به بالاترین حد خود یعنی ۵۱.۴ میلیون (۱۵.۵ درصد از جمعیت آمریکا) رسید که بیش از تمامی رکوردهای قبلی است.

سهم افراد غیر بومی از جمعیت ایالات متحده از سال ۱۹۷۰ بیش از سه برابر و از سال ۱۹۹۰ تقریباً دو برابر شده و از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این پژوهش جدید در حالی انجام شده که یک کاروان مهاجر متشکل از بیش از ۲ هزار نفر اوایل این هفته از ایالت چیاپاس در مکزیک، به سمت منطقه مرزی ال پاسو حرکت کردند.

کاروان «راه صلیب» توسط فعالان مکزیکی در چیاپاس سازماندهی شده تا امنیت مهاجران را تضمین کند.

لوئیس ویلاگران، یکی از سازمان‌دهندگان مرکز کرامت انسانی در مصاحبه ای گفته است:

مهاجران چاره‌ای جز این ندارند که به ‌عنوان بخشی از یک گروه حرکت کرده یا با تریلر سفر کنند که می‌تواند منجر به مرگ آن ها شود.

بایدن جمهوری‌خواهان و رقیب ریاست جمهوری خود، دونالد ترامپ را مسئول بحران مرزی آمریکا دانسته است.

بایدن در هفته گذشته در یک گردهمایی در تگزاس، ترامپ را به خاطر مشکلات مرزی ایالات متحده سرزنش کرد.

ترامپ فقط برای آمریکایی ها هرج و مرج ایجاد نکرد، او همچنین هرج و مرج را به مرزهای آمریکا آورد.

بایدن، رئیس جمهور سابق آمریکا را به مخالفت و رد لایحه مرزی دو حزبی در کنگره متهم کرد. دونالد ترامپ با اعلام مخالفت خود با این لایحه، باعث شد که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان از طرح این لایحه در مجلس خودداری کند.

این لایحه شامل بودجه ۲۰ میلیارد دلاری برای تامین امنیت مرزی بوده که به افزایش تعداد مأموران گمرکی و گشت مرزی، افزایش زمان فرآیند رسیدگی به پناهندگی و افزایش تعداد قضات مهاجرتی کمک می کرد.

جمهوری‌خواهان محافظه‌کار استدلال کردند که این لایحه به اندازه کافی قوی نیست.

در همین حال، ترامپ متعهد شده که مجموعه‌ای از سیاست‌ها از جمله بازگرداندن و گسترش قوانین ممنوعیت سفر برای شهروندان برخی از کشورها را اجرا کند. او این کار را بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ کشور خود نامیده و به ساخت دیوار مرزی جنوبی خود ادامه خواهد داد.

بر اساس نظرسنجی گالوپ در ماه فوریه، ۲۸ درصد از آمریکایی ها اظهار کرده اند که مهاجرت مهم‌ترین مشکل است، در حالی که در ماه ژانویه ۲۰ درصد از افراد مهاجرت را نگرانی اصلی خود ذکر کرده بودند.

یک نظرسنجی در ماه ژانویه نشان داد که تنها ۱۸ درصد از افراد مدیریت مهاجرت در مرز جنوبی آمریکا در دولت بایدن را مورد تایید خود می دانند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید