شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8102 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ |
461 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تتر هولدینگز (Tether)، صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، تتر (USDT)، سود خالص ۴.۵۲ میلیارد دلاری را در سه‌ماهه اول (۲۰۲۴) گزارش کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptonews»، براساس گزارش سه‌ماهه اول (۲۰۲۴)، سود قابل‌توجه ۴.۵۲ میلیارد دلاری تتر (USDT) عمدتاً ناشی از سودهای مالی این شرکت بر روی بیت‌کوین (BTC) و طلا (XAU) به ارزش کل ۳.۵۲ میلیارد دلار و همچنین ۱ میلیارد دلار سود عملیاتی بوده است.
افزایش چشم‌گیر نسبت به سه‌ماهه گذشته
ارزش خالص تتر که برای اولین‌بار فاش شده است، در تاریخ (۳۱ مارس) به ۱۱.۳۷ میلیارد دلار رسید که افزایش خیره‌کننده‌ای را نسبت به رکورد قبلی ۷.۰۱ میلیارد دلار در پایان سه‌ماهه (دسامبر ۲۰۲۳) نشان می‌دهد.
«پائولو آردوئینو»، مدیرعامل تتر (Tether)، بر تعهد این شرکت به شفافیت تأکید کرد و بر ثبات، نقدینگی و مدیریت ریسک مسئولانه تتر اشاره نمود. درهمین راستا، گزارش تأییدیه برای سه‌ماهه اول (۲۰۲۴)، نمای کلی جامعی از قدرت مالی گروه تتر ارائه کرد و موفقیت آن‌را در افزایش مالکیت اوراق خزانه‌داری ایالات متحده که اکنون از ۹۰ میلیارد دلار فراتر رفته است، نشان داد.
«همان‌طور که در این گزارش اخیر نشان داده شده است، تتر همچنان با معیار سود ۴.۵۲  میلیارد دلاری رکوردها را می‌شکند و این امر نمایان‌گر قدرت مالی و ثبات شرکت است. تتر با ارائه این گزارش نه‌تنها ترکیب ذخایر خود، بلکه اکنون سطح ارزش خالص گروه به مبلغ ۱۱.۳۷ میلیارد دلار را بار دیگر در صنعت ارزهای دیجیتال در حوزه شفافیت و اعتماد، بالا می‌برد.»
استیبل‌کوین‌های با پشتوانه پول‌های فیات از تتر توسط ۹۰ درصد پول نقد و یا معادل‌های نقدی آن پشتیبانی می‌شدند و این امر، اطمینان از نقدینگی در اکوسیستم استیبل‌کوین را تضمین می‌کرد. گزارش مذکور همچنین بر سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک بیش از ۵ میلیارد دلار در بخش‌های مختلف ازجمله هوش مصنوعی (AI)، انرژی‌های تجدیدپذیر و استخراج بیت‌کوین تأکید کرد. افزون بر این، با وجود نگرانی‌هایی درمورد عدم وجود حسابرسی رسمی، گزارش‌های تأییدیه فصلی تتر، با تأیید شبکه BDO، پنجمین شبکه حسابداری بزرگ جهان، بینشی را به ترازنامه شرکت ارائه می‌دهد.
تصمیم تتر برای سرمایه‌گذاری بخشی از سود عملیاتی خود در بیت‌کوین، سودآور بوده است. درهمین راستا، طبق داده‌های آن‌چین، دارایی‌های بیت‌کوین این شرکت به ۷۵۳۰۰ بیت‌کوین رسید که ارزش آن بیش از ۴.۳۸  میلیارد دلار است. حرکت به‌ سمت تنوع‌بخشی به سبد دارایی علیرغم نوسانات بازار نیز به موفقیت مداوم تتر کمک کرده است.
از طرف دیگر، با وجود نوسانات قیمت بیت‌کوین از پایان سه‌ماهه اول (۲۰۲۴)، تتر همچنان به وضعیت مالی خود اطمینان دارد. کل ذخایر مازاد این شرکت ۶.۳ میلیارد دلار است که حائلی دربرابر ریسک‌های احتمالی ایجاد می‌کند. بر این اساس، مدیرعامل تتر، در شبکه اجتماعی X نوشت: «تتر بار دیگر تعهد خود را به شفافیت، گشودگی و مدیریت ریسک محافظه‌کارانه نشان می‌دهد، مقدار زیادی از ذخایر اضافی خود را حفظ می‌کند و افشاگری‌هایی را برای گروه ارائه می‌دهد.»
تتر همچنان پیشرو در بازار استیبل‌کوین
طبق داده‌های منتشرشده توسط ویزا (Visa) با همکاری آلیوم لبز (Allium Labs)، یواس‌دی کوین (USDC) از شرکت سیرکل (Circle) اخیراً از نظر حجم تراکنش از USDT پیشی گرفته است. درهمین حال، USDC در هفته گذشته حجم تراکنش ۴۵۶ میلیارد دلاری را ثبت کرد، درحالی‌که USDT تنها ۸۹ میلیارد دلار تراکنش داشت که این نشان از کسب سهم قابل‌توجهی از بازار استیبل‌کوین دارد.
با وجود این دستاورد، تتر همچنان با تسلط (دامیننس) بر بیش از ۶۸ درصد از بازار استیبل‌کوین و ارزش بازار (مارکت‌کپ) فراتر از ۱۰۰ میلیارد دلار، موقعیتِ غالب خود را حفظ کرده است. علاوه بر این، تحلیل‌گران، ظهور یواس‌دی کوین را به‌دلیل استفاده غالب آن در تراکنش‌های داخلی ایالات متحده نسبت می‌دهند، درحالی‌که نقش اصلی USDT عمدتاً به‌عنوان ذخیره ارزش مبتنی بر دلار آمریکا (USD) در خارج از ایالات متحده است.
تتر همچنین اخیراً با سرمایه‌گذاری شایان‌توجه ۲۰۰ میلیون دلاری در بلک‌راک نوروتِک (Blackrock Neurotech)، شرکت پیشرو بیوتکنولوژی متخصص در فناوری رابط مغز و رایانه (BCI)، به بخش مراقبت‌های بهداشتی وارد شده است. این سرمایه‌گذاری، اولین ورود تتر به صنعت مراقبت‌های بهداشتی است.
با وجود کاهش اخیر قیمت بیت‌کوین به زیر سطح ۶۰ هزار دلاری، طبق کوین‌اِستاتس (CoinStats)، تتر همچنان دارای سود تحقق نیافته‌ای بالغ بر ۹۱ درصد و ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید