شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8055 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
438 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با وجود انتظاراتی مبنی بر حفظ رویکرد متعصبانه توسط مقامات فدرال رزرو، طلا به شدت زیر سطح حمایت حیاتی ۲۲۸۵ دلار سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی روز چهارشنبه‌ی اروپا نزدیک به پایین‌ترین سطح بیش از سه هفته‌ی اخیر در حدود ۲۲۸۵ دلار معامله شد.
این فلز گرانبها در بحبوحه‌ی گمانه‌زنی‌های قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری محیط نرخ بهره را محدود می‌کند، و همزمان با تقویت بازدهی دلار و اوراق قرضه تضعیف می‌شود. البته علت این گمانه‌زنی‌ها انتشار داده‌هایی است که نشان می‌دهد تورم به طور مستمر در سه ماهه اول سال، فراتر از حد انتظار باقی مانده است.
از آنجا که انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست سیاست پولی خود ضمن ثابت نگه‌داشتن نرخ‌های بهره در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصدی برای ششمین بار متوالی، به رویکرد متعصبانه در مورد نرخ بهره پایبند ماند، قیمت طلا به شدت زیر سطح حمایت حیاتی ۲۲۸۵ دلار سقوط کرد.
گفتنی است بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده به ۴.۶۹ درصد افزایش می‌یابد. شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی ارزیابی می‌کند و با قیمت طلا همبستگی منفی دارد، به بالاترین حد دو هفته اخیر در حدود ۱۰۶.۵۰ جهش کرد.

بررسی نوسانات ارز ایالات متحده حاکی از آن است که دلار آمریکا هفته‌ی گذشته پس از رشد ضعیف تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه‌ی اول که نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصادی این کشور برانگیخت، در سطوح پائین باقی ماند. اما این روند در روز سه شنبه تغییر کرد و در پی گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) مبنی بر اعداد قوی شاخص هزینه‌ی اشتغال در سه ماهه اول، با جهش همراه بود. 
به طور کلی، محیط رشد دستمزد قوی، که در آن تقاضای نیروی کار همچنان قوی است، می‌تواند آمار شاخص هزینه اشتغال ایالات متحده را هدایت کند. این شاخص در سه ماهه اول، در مقابل توافق ۱.۰ درصدی و قرائت قبلی ۰.۹ درصدی، ۱.۲ درصد افزایش یافت. ناگفته نماند که این موضوع، نشانه‌ی واضحی است که بیان می‌کند فشارهای قیمتی در دوره ژانویه تا مارس، همچنان داغ بوده است.
بررسی اجمالی تکنیکال
طلا پس از شکست شکل‌گیری پرچم نزولی در بازه‌ی زمانی چهار ساعته، زیان‌های شدیدی را به ثبت رساند. شکل‌گیری پرچم نزولی یک حرکت تثبیت‌کننده را پس از یک اصلاح شدید به تصویر می‌کشد که عموماً از روند جاری پیروی می‌کند. از آنجا که قیمت طلا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) معامله می‌شود که در سطح ۲۳۱۲ دلار قرار دارد، چشم‌انداز کوتاه‌مدت به صورت نزولی است.
از جنبه نزولی، سقف قیمت ۲۳ مارس در ۲۲۲۳ دلار حمایت اصلی برای قیمت طلا خواهد بود. به علاوه، شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (RSI) در محدوده‌ی نزولی ۲۰.۰۰ الی ۴۰.۰۰ در نوسان است که نشان می‌دهد حرکت به سمت خرس‌ها متمایل شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید