شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5498 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
117 بازدید
1
ارسال به دوستان

در پی زلزله‌ی ویرانگر در تایوان که منجر به افزایش تقاضای پناهگاه امن شد، طلا همچنان در بالاترین حد خود باقی ماند.

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه افزایش یافت. هر اونس طلا با ۰.۳% افزایش، به ۲۲۸۶.۴۰ دلار رسید، در حالی که رکورد ۲۲۸۸.۴۳ دلار در روز سه‌شنبه ثبت شد. قیمت‌های آتی طلا که در ماه ژوئن منقضی می‌شوند نیز با ۱.۱% افزایش به ۲۳۰۶.۲۵ دلار در هر اونس رسید و اندکی کمتر از سقف قیمت تاریخی ۲۳۰۸.۵ دلار در اونس بود.

با نگاهی به رویدادهای کلیدی پیرامون فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که در پی زلزله‌ی ویرانگر در تایوان که منجر به افزایش تقاضای پناهگاه امن شد، طلا همچنان در بالاترین حد خود باقی ماند، البته تأثیر عدم اطمینان در مورد نرخ بهره‌ی آمریکا را نیز در افزایش تقاضا برای طلا نمی‌توان نادیده گرفت.

افزون بر آن، عامل دیگری که بر میزان تقاضا برای فلز زرد افزود، فروش گسترده در بازارهای سهام، به دلیل بدتر شدن ریسک‌پذیری بود، و این در شرایطی اتفاق افتاد که بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا نیز در پی اظهارات تندروانه‌ی مقامات ارشد فدرال رزرو با رشد مواجه شد.

در واقع، به دنبال وقوع زلزله در تایوان که زیرساخت‌های جزیره و کارخانه‌های تولید تراشه‌های برتر آن را تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر آن، هشدارهای سونامی در بخش‌هایی از ژاپن را در پی داشت، ضربه‌ای تازه به ریسک‌پذیری وارد شد.

گذشته از این‌ها، عقبگرد دلار از بالاترین سطح ۴ تا ۵ ماهه در روز چهارشنبه، طلا را بیشتر مورد تشویق قرار داد.
طلا علیرغم فشار فدرال رزرو، همچنان ۲۳۰۰ دلار را در نظر دارد

در واقع، بهبود تقاضا برای پناهگاه امن به طلا کمک کرد تا نگرانی‌های فزاینده نسبت به بالارفتن نرخ‌های بهره‌ی طولانی‌تر آمریکا را تا حد زیادی پشت سر بگذارد.

علاوه بر آن، چندین مقام فدرال رزرو در سخنرانی‌های جداگانه‌ای اذعان داشتند که برخی عوامل همچون تورم ثابت و قدرت در بازار کار به طور بالقوه می‌تواند برنامه‌های فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

اظهارات این مقامات تنها چند روز قبل از داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس که قرار است این جمعه منتشر شود، ارائه شده است. البته این داده‌ها نتوانست در بحبوحه قدرت پایدار در فضای کار ایالات متحده، انتظارات ایجادشده در ماه‌های اخیر را برآورده کند.

در حوزه‌ی سایر فلزات چه گذشت؟
و اما در چشم‌انداز فلزات صنعتی، در پی انتشار داده‌های مثبت شاخص مدیران خرید (PMI) از بزرگترین واردکننده‌ی چین، قیمت مس در روز چهارشنبه افزایش یافت و در بالاترین سطح ۱۱ ماه اخیر باقی ماند.

در همین راستا، معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۰۷۰.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۴.۱۰۲۲ دلار در هر تن رسید.

گفتنی است داده‌های PMI خصوصی در روز چهارشنبه حکایت از بهبود رشد بخش خدمات چین در ماه مارس داشت. البته این آمار تنها چند روز پس از PMI های رسمی مثبت در بخش تولید چین ارائه شد که خبر از بهبود شرایط اقتصادی در بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان می‌داد.
در کنار این‌ها، بهبود تقاضای پناهگاه امن و ضعف دلار به سایر فلزات گرانبها نیز سود رساند.

معاملات آتی پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۴۰.۰۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۶.۴۸۰ دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید