شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6220 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
154 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

ین ژاپن (JPY) برای دومین روز متوالی در روز دوشنبه تحت فشار فروش باقی می‌ماند و کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر خود سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «اف‌ایکس استریت» ین ژاپن در روز دوشنبه توسط ترکیبی از عوامل تحت فشار قرار گرفت و برای دومین روز متوالی کاهش یافت.
گفتنی است موضع محتاطانه‌ی بانک مرکزی، داده‌های داخلی ملایم‌تر و ریسک مثبت، پناهگاه امن ین را تضعیف می‌کند. افزون بر آن، قدرت مثبت دلار آمریکا که از گزارش NFP ناشی شده است، جفت دلار/ین (USD/JPY) را به بالاترین سطح چند دهه‌ی اخیر نزدیکتر می‌کند.

تحلیل اجمالی بنیادین
ین ژاپن (JPY) برای دومین روز متوالی در روز دوشنبه تحت فشار فروش باقی می‌ماند و کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر خود سقوط کرد. رویکرد محتاطانه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نسبت به تشدید بیشتر سیاست‌ها حاکی از آن است که شکاف بین نرخ‌های آمریکا و ژاپن همچنان وسیع خواهد بود. این امر، در کنار کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی و لحن ریسک به طور کلی مثبت، ین را از بالاترین سطح دو هفته‌ای که در روز جمعه در برابر همتای آمریکایی خود ثبت کرد، دور می‌کند.
در عین حال، گزارش امیدبخش مشاغل ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، به وضوح بیان می‌کند که فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را به تعویق بیندازد و همچنان حامی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکاست.
گفتنی است این امر به دلار آمریکا (USD) نیز در جذب برخی از خریداران کمک می‌کند و معلوم می شود که عامل دیگری است که نقش باد موافق را برای جفت دلار/ین USD/JPY دارد.
با تمام این‌ها، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر مداخله‌ی مقامات ژاپنی در بازارها برای جلوگیری از هر گونه ضعف بیشتر ین ممکن است پیش از انتشار مهم این هفته‌ی ایالات متحده، سود جفت ارز را محدود کند.
تحلیل اجمالی تکنیکال
از دیدگاه تکنیکال، گاوها ممکن است قبل از شرط‌بندی جدید، همچنان منتظر قدرت پایدار و پذیرش بالای سطح ۱۵۲.۰۰ باشند. با توجه به اینکه نوسانگرها در نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار دارند و هنوز از قرار گرفتن در منطقه اشباع خرید دور هستند، جفت دلار/ین (USD/JPY) ممکن است روند صعودی خود را که در یک ماه گذشته یا بیشتر شاهد بودیم، از پایین‌ترین سطح ماه مارس از سر بگیرد.
از طرف دیگر، اکنون به نظر می‌رسد که منطقه افقی ۱۵۱.۳۰ از نقطه نزولی آنی قبل از علامت ۱۵۱.۰۰ محافظت می‌کند. برخی از فروش‌های متعاقب، کف نوسانی روز جمعه را حوالی منطقه ۱۵۰.۳۰ نشان می‌دهد. به دنبال آن علامت روانی ۱۵۰.۰۰ قرار می‌گیرد که اگر قاطعانه شکسته شود، سوگیری کوتاه‌مدت به نفع معامله‌گران نزولی تغییر خواهد کرد. سپس جفت USD/JPY ممکن است در مسیر رسیدن به نقطه ۱۴۹.۰۰ به منطقه ۱۴۹.۳۵-۱۴۹.۳۰ برسد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید