شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6637 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
110 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) مجددا تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر ۱.۰۷۰۰ یا پایین‌ترین سطح خود از نوامبر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) تحت فشار نزولی شدید باقی می ماند و در پایین‌ترین سطح خود از نوامبر زیر ۱.۰۶۵۰ معامله می‌شود.
آنچه از بررسی‌ها برمی‌آید، چشم‌اندازهای متفاوت سیاستی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو و همچنین جو ریسک‌گریز بازار، دلار آمریکا را در رأس توجهات قرار می‌دهد و بر این جفت ارز تأثیر می‌گذارد.

بررسی اجمالی بنیادین
یورو/دلار (EUR/USD) مجددا تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر ۱.۰۷۰۰ یا پایین‌ترین سطح خود از نوامبر رسید. اگرچه چشم‌انداز فنی این جفت به شرایط فروش اشباع اشاره دارد، اما در بحبوحه‌ی سیاست‌های پولی متفاوت بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو ممکن است شرط‌بندی‌ها بر روی افزایش یورو باشد.
بانک مرکزی اروپا طبق انتظارات پس از نشست سیاستی ماه آوریل، نرخ‌های کلیدی را بدون تغییر گذاشت. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، با تکرار رویکرد وابسته به داده‌ها، از تایید کاهش نرخ بهره در ژوئن خودداری کرد. با این وجود، رویترز به نقل از سه منبع گزارش داد که سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا همچنان منتظر کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن هستند.
در عین حال، یانیس استورنارس، عضو شورای حاکمیتی، ضمن حمایت از واگرایی سیاست‌های فدرال رزرو، خواستار چهار کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سال ۲۰۲۴ شد. علاوه بر این، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا، مدیس مولر با اشاره به اینکه نشانه‌هایی از تقویت اقتصاد وجود دارد، افزود که کاهش تورم، تغییرات در احتمال کاهش نرخ‌های کلیدی در ماه ژوئن را برمی‌انگیزد.
از سوی دیگر، فعالان بازار با احتمال تقریباً ۸۰ درصدی بر این باورند که نرخ بهره‌ی فدرال رزرو پس از جلسه‌ی سیاستی ماه ژوئن در ۵.۲۵٪ الی ۵.۵٪ بدون تغییر باقی بماند. توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز پنج‌شنبه خاطرنشان کرد که آخرین داده‌های تورمی، بر اطمینان او نسبت به تداوم کاهش تورم در اقتصاد نیافزوده است.
بررسی اجمالی تکنیکال
شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته به ۲۰ کاهش یافت و شرایط فروش اشباع را در کوتاه‌مدت برجسته کرد.
سطح ۱.۰۷۰۰ (سطح ایستا، سطح حمایت سابق کف ۲۰۲۴) به عنوان اولین مقاومت برای یورو/دلار (EUR/USD) همسو می‌شود. در صورتی که این جفت بالاتر از آن سطح تثبیت شود، ۱.۰۷۳۰ (سطح ایستا) و ۱.۰۷۷۰ (سطح استاتیک) را می‌توان به عنوان موانع بعدی در نظر گرفت.
در جهت نزولی، ۱.۰۶۶۰ (سطح ایستا از نوامبر) می‌تواند به عنوان حمایت بعدی قبل از ۱.۰۶۰۰ (سطح روانی) و ۱.۰۵۵۰ (سطح ایستا از اکتبر) دیده شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید