شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8881 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
344 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار آمریکا (USD) در روز چهارشنبه و در آستانه‌ی انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده کاهش یافت و به زیر ۱۰۵.۰۰ سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» در آستانه‌ی انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه آوریل، دلار آمریکا (USD) در روز چهارشنبه کاهش یافت و به زیر ۱۰۵.۰۰ سقوط کرد.
به نظر می‌رسید اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، بازارها را برای این احتمال آماده می‌کند که کاهش اولیه‌ی نرخ بهره تنها پس از تابستان یا حتی بعد از آن انجام شود.
بازارها این نظرات را نادیده گرفتند و احتمالاً صرفاً بر روی اصلاحات در اعداد شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) تمرکز کردند که همگی در جهت نزولی بوده‌اند.
علاوه بر این، به نظر می‌رسد انتشار اخباری مبنی بر تشکیل یک بسته‌ی کمکی برای نجات بخش املاک و مستغلات در روز چهارشنبه، فشار بیشتری بر شاخص دلار آمریکا (DXY) وارد کند.
در بخش اقتصادی، انتشار CPI توجه بیشتری را به سمت خود جلب خواهد کرد، اگرچه داده‌های خرده‌فروشی ماه آوریل در همان زمان منتشر می‌شود. از این رو، معامله‌گران می‌توانند انتظار داشته باشند که نوسانات افزایش یابد، و اگر هر دو اعداد با هم ترکیب شوند یا با یکدیگر مغایر باشند، انتظار می‌رود که قیمت‌ها در نوسان باشد.
پس از آن، معامله‌گران برای حصول به سرنخ‌های بیشتر، در انتظار رهنمون‌هایی از سوی نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو خواهند ماند.
تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا: آزمایش میانگین‌های متحرک
شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز چهارشنبه کاهش یافته و به زیر سطح کلیدی ۱۰۵.۰۰ بازگشت. همه‌ی نگاه‌ها به داده‌های CPI ایالات متحده معطوف است، چرا که اکثر فعالان بازار هم‌اکنون انتظار دارند که این آمار مؤید آن باشد که کاهش تورم هنوز در مسیر برنامه‌ریزی‌شده است.
موضوع قابل توجه آن است که هر گونه شکست در برآوردها می‌تواند منجر به بروز شوک دیگری در بازارها شود که شاخص دلار (DXY) بزرگترین برنده‌ی آن است، چرا که انتظارات نشان می‌دهد که فشارهای تورمی کاهش یافته است.
در روند صعودی، سطح ۱۰۵.۵۲ (سطح محوری از ۱۱ آوریل) باید بازیابی شود، که در حالت ایده‌آل از طریق بسته‌شدن روزانه بالاتر از این سطح، قبل از هدف قرار دادن بالاترین سطح ۱۶ آوریل در ۱۰۶.۵۲ روی می‌دهد. بالاتر از سطح گرد ۱۰۷.۰۰، شاخص DXY می‌تواند با مقاومت ۱۰۷.۳۵، یا بالاترین سطح ۳ اکتبر روبرو شود.
از جنبه‌ی نزولی، میانگین متحرک ساده ۵۵ روزه و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۰۰-SMA) که در حال حاضر به ترتیب در ۱۰۴.۶۹ و ۱۰۴.۳۴ قرار دارند، اخیراً پشتیبانی زیادی را ارائه کرده‌اند. اگر این سطوح نتوانند حفظ شوند، SMA 100 روزه نزدیک به ۱۰۴.۰۹ بهترین کاندیدای بعدی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید