شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6953 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ |
111 بازدید
2
ارسال به دوستان

در این مطلب نگاهی به قیمت اتریوم (ETH) و دلایل ریزش اخیر قیمتی آن و همچنین آینده قیمت اتریوم می‌اندازیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Fxleaders»، با نگاهی به نمودار روزانه، روند نزولی اتریوم (ETH) قابل مشاهده است. با وجود امید به بهبود قیمت، فروشندگان نه تنها دست از فروش نکشیده‌اند بلکه بر شدت آن افزوده‌اند. تاکنون، شتاب فروش بالا بوده و کندل‌های نزولی ETH درحال تشکیل در خط پایین بولینگر باند (Bollinger Band) هستند. اگر این روند ادامه یابد، فروشندگان احتمالا با شکستن این سطح، اتریوم را به‌سمت محدوده ۲۶۰۰ دلار سوق داده و بر ادامه روند نزولی اواسط ماه (مارس ۲۰۲۴) صحّه می‌گذارند.
درحال‌حاضر، معامله‌گران امیدوار هستند، اما به نظر می‌رسد که کنترل بازار ارز دیجیتال در دست فروشندگان است. اتریوم در هفته گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، با توجه به کاهش سریع حجم معاملات، بازیگرانِ بازار، نظاره‌گر رخدادها و نوسانات پیرامون این رمزارز هستند. همچنین، تنها در آخرین روز معاملاتی بازار، حجم معاملات اتریوم ۴ درصد کاهش یافته و به حدود ۲۲ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، سرمایه‌گذاران و طرفداران اتریوم منتظر رخدادهای زیر هستند:
فعالیت زنجیره‌ای (آنچین) در اتریوم که با توجه به علاقه توسعه‌دهندگان به گزینه‌هایی مانند سولانا (SOL) و بِیس (Base) درحال کاهش است. این تحول نشان می‌دهد که کاربران ممکن است به آرامی با پروتکل‌های بومی اتریوم درگیر شوند. این کاهش باعث کاهش کارمزد گس (گس فی) نیز شده است.
از سوی دیگر و با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، ردیاب‌ها نشان می‌دهند که اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین (BTC) در پایین‌ترین سطح سه ساله خود معامله می‌شود. این کاهش به معنای سرازیر شدن بیشتر کاربران به سمت بیت‌کوین است؛ دارایی‌ای که همچنان از شفافیت نظارتی برخوردار است.

تحلیل قیمت اتریوم
قیمت جفت رمزارز اتریوم/دلار آمریکا (ETH/USD)، مانند بیت‌کوین، در یک الگوی شکست نزولی قرار دارد و در زمان نگارش این خبر تحت فشار شدید فروش قرار گرفته است. افزون بر این، عدم توانایی خریداران برای بازگشت به بازار و هدایت قیمت به بالای اوج قیمتی (ATH) در (۱۳ آوریل)، نگران‌کننده است.
درحال‌حاضر، هر قله قیمتی ممکن است نشان‌دهنده ورود فروشندگان برای معامله‌گران پُرتکاپو باشد که در کوتاه‌مدت هدف ۲۶۰۰ دلاری را دنبال می‌کنند. هرگونه گذر یا بریک‌آوت از سطح ۳۳۰۰ دلار می‌تواند برای خریدارانِ خوش‌بین، تسکین‌دهنده باشد. با این وجود، بسته‌شدن قیمت بالای ۳۷۰۰ دلار چشم‌انداز نزولی را باطل می‌کند و راه را برای رسیدن به ۴۰۰۰ دلار و حتی بازپس‌گیری بالاترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) در میان‌مدت هموار می‌سازد.
درمقابل، هر ریزشی به زیر ۲۸۰۰ دلار که تأییدی بر کندل نزولی (۱۳ آوریل) باشد، ممکن است باعث شود اتریوم در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت به ۲۶۰۰ دلار سقوط کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید