شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8469 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
319 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت بیت‌کوین (BTC) روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) با نگرانی‌های مداوم درمورد افزایش نرخ بهره ایالات متحده و تشدید نظارت‌های قانونی، کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Investing»، بیت‌کوین (BTC) یک بار دیگر به سمت پایین‌ترین محدوده معاملاتی که بیشتر در دو ماه گذشته دیده می‌شد، حرکت کرد. پادشاه ارزهای دیجیتال همچنین در اواخر ماه (آوریل) تا ۵۷ هزار دلار سقوط کرده بود و از رکوردهای ثبت‌شده در اوایل ماه (مارس) وارد روند نزولی در بازار شد. درهمین حال، این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۱۵۶۳.۶ دلار رسید. همچنین، بیت‌کوین تحت‌تأثیر خروج مداوم وجوه از محصولات سرمایه‌گذاری رمزارز، به‌ویژه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین، قرار داشت.
نگرانی‌های نظارتی همچنان باعث سقوط قیمت بیت‌کوین هستند
نگرانی‌ها درمورد تشدید نظارت‌های قانونی ایالات متحده علیه ارزهای دیجیتال همچنان پابرجا است، به این شکل که پس از اعلامیه پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood)، این صرافی به‌دلیل تجارت رمزارزها در پلتفرم تبادل ارز دیجیتال خود، با اقدامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده مواجه شده است. درهمین راستا، اقدام احتمالی علیه صرافی مذکور می‌تواند به پرونده‌های فعلی که SEC درحال‌حاضر علیه پلتفرم معاملاتی بین‌المللی کوین‌بیس (Coinbase) و ریپل (XRP) که هر دو انتظار می‌رود ماهیت ارزهای دیجیتال را تحت قوانین ایالات متحده تعیین کنند، اضافه شود.
طبق گزارش‌ها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنین درحال بررسی رمزارز شماره ۲ جهان، اتریوم (ETH)، به‌دلیل ماهیت آن در قامت یک اوراق بهادار است.در این حال،  نهاد نظارتی مذکور در این هفته تصمیم خود را درباره تأیید ETF‌های اتریوم به تعویق انداخت و به نظر می‌رسد تا زمانی‌که تحقیقات آن به پایان نرسد، بعید است صندوق‌های معاملاتی معرفی‌شده را تأیید کند.
افزون بر این، بازارهای کریپتو با فشار ناشی از انتشار و آنلاک عمده چندین توکن، چه ازطریق استیکینگ یا ازطریق انتشار توکن‌های قفل‌شده برای سرمایه‌گذاران اولیه، روبه‌رو هستند. گزارش‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که مشتریان صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) که اکنون منحل شده است، سپرده‌های خود را به‌اضافه چند درصد بهره بیشتر، اگرچه مشخص نیست که آیا این پرداخت‌ها به صورت نقدی یا رمزارز انجام می‌شود، پس می‌گیرند.
از طرف دیگر، در گزارشی که اوایل این هفته منتشر شد، بیش از ۹۰ درصد از تمام تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها مصنوعی هستند و این موضوع نگرانی‌هایی را درمورد نظارت‌های بیشتر علیه این بخش که یکی از ارکان اصلی صنعت کریپتو است، ایجاد می‌کند.
قیمت امروز ارزهای دیجیتال: آلت‌کوین‌ها درجا می‌زنند، انتظار برای دریافت سرنخ‌های نرخ بهره بیشتر
فراتر از بیت‌کوین، سایر رمزارزهای اصلی نیز در روز پنجشنبه تسکینی جزئی را شاهد بودند، به این صورت که اتریوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و سولانا (SOL) ۱.۸ درصد نزول کرد و این درحالی است که توکن بومی ریپل ۰.۲ درصد افزایش را تجربه کرد.
همچنین، معامله‌گران پس از آن‌که تعدادی از مقامات فدرال رزرو (Fed) هشدار دادند که نرخ‌های بهره ایالات متحده به احتمال زیاد در سال (۲۰۲۴) برای مدت طولانی‌تری بالا باقی خواهند ماند، همچنان تمایل زیادی به دلار آمریکا (USD) از خود نشان می‌دهند که این سناریو برای بازارهای رمزارزِ پُرریسک، خبر خوبی نیست.
درنهایت، تمام توجهات و تمرکز بر روی اظهارات آتی سخنرانان بیشتر فدرال رزرو و همچنین داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده در هفته آینده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید