شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8545 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
157 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار در روز جمعه به دلیل رشد ناگهانی دلار آمریکا، به پائین‌ترین سطح روزانه، حوالی ۱.۰۷۶۰ رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» فشار فروش ناشی از مجموعه‌ی ریسک، منجر به رشد ناگهانی دلار آمریکا شد و به این ترتیب، یورو/دلار (EUR/USD) را به پایین‌ترین سطح روزانه، نزدیک به ۱.۰۷۶۰ هدایت کرد.

بررسی اجمالی بنیادین
یورو/دلار آمریکا در پی پیشروی قابل توجه روز پنج‌شنبه، تلاش می‌کند تا نیروی محرکه‌ی خود را بار دیگر به دست آورد، در حالی که آزمایش منطقه مقاومت کلیدی در حدود ۱.۰۸۰ هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد. در عین حال، انتظار می‌رود که قیمت نقطه‌ای، معاملات محتاطانه‌ای را پیش از انتشار کلیدی احساسات مصرف‌کننده میشیگان برای ماه می و سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو از جمله بار(Barr)، بومن (Bowman)، و گولسبی (Goolsbee) حفظ کند.
و اما در همین راستا، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز پنج‌شنبه در مورد تداوم محدودیت سیاست‌ها اظهار نظر کرد و نیاز احتمالی به گذشت زمان بیشتر برای مهار تورم و رساندن آن به سطح هدف فدرال رزرو را ضروری برشمرد. اوایل روز جمعه، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز با اشاره به احتمال کاهش رشد اقتصادی، زمان کاهش نرخ بهره را نامشخص برشمرد.

اما سخنرانی‌های آتی میشل بومن، رئیس FOMC، آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو و مایکل بار،  همگی در کانون توجه قرار دارد.
در کنار این‌ها، روایت‌های مختلف پیرامون واگرایی سیاست پولی بین فدرال رزرو و بقیه همتایانش در G10 همچنان بر سناریوی کلان در جهان فارکس FX سلطه دارد.
بر این اساس، ابزار نظارت بر نرخ FedWatch که توسط گروه CME ارزیابی می‌شود، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را نزدیک به ۷۰ درصد برآورد کرده است.
بررسی اجمالی تکنیکال یورو/دلار (EUR/USD)
در روند صعودی، یورو/دلار (EUR/USD) احتمالاً با اولین مقاومت در بالاترین سطح ۳ می در ۱.۰۸۱۲ روبرو خواهد شد که قبل از SMA 100 روزه در میانه‌ی سطح ۱.۰۸۲۹ و ۱.۰۸۸۵ به عنوان  سقف قیمت ۹ آوریل قرار می‌گیرد. سپس، اوج ۸ مارس در ۱.۰۹۸۱ قرار دارد که قبل از بالاترین سطح هفتگی ۱.۰۹۹۸ (۱۱ ژانویه)، و پیش از آستانه‌ی روانی ۱.۱۰۰۰ است.
با نگاهی در مسیر نزولی، شکستن کف ۱.۰۶۰۱ در دره ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ ممکن است به معنای بازگشت به پایین‌ترین سطح اول نوامبر ۲۰۲۳ یعنی ۱.۰۵۱۶ باشد. هنگامی که این منطقه پاک شد، قیمت نقطه‌ای ممکن است پایین‌ترین سطح هفتگی ۱.۰۴۹۵ (۱۳ اکتبر ۲۰۲۳) را آزمایش کند که بالاتر از کف قیمت ۳ اکتبر ۲۰۲۳ در ۱.۰۴۴۸ (۳ اکتبر) و سطح گرد ۱.۰۴۰۰ قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید