شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8053 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
420 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری علیرغم روند نزولی قیمت سولانا (SOL)، شاهد جذب سرمایه بوده‌اند که احتمالاً به‌دلیل بهبود سلامت شبکه آن است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، هفته گذشته، تقاضای خوبی برای وجوه مرتبط با سولانا (SOL) وجود داشت، زیرا تمایل سرمایه‌گذاران به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ، چرخشی مثبت پیدا کرد. درهمین حال، براساس آخرین گزارش شرکت مدیریت دارایی‌ رمزارز کوین‌شیرز (CoinShares)، محصولات کریپتو مبتنی بر سولانا هفته گذشته بیش از ۴ میلیون دلار نقدینگی را جذب کردند. این رقم، تغییر قابل‌توجهی نسبت به خروج خالص ۳۰۰ هزار دلاری ثبت‌شده در هفته قبل بود.
همچنین، هجوم سرمایه اخیر حتی زمانی اتفاق افتاد که دارایی‌های کلان مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به‌ترتیب شاهد خروج‌ سنگین سرمایه‌های ۴۲۳ میلیون دلار و ۳۸ میلیون دلاری بودند.
نکته جالب توجه این‌جا است که براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) تقاضا برای صندوق‌های مرتبط با SOL با وجود روند نزولی قیمت که باعث کاهش ۱۶ درصدی این ارز دیجیتال در طول هفته شد، افزایش یافت. در زمان نگارش این خبر، تنها در ۲۴ ساعت، قیمت توکن بومی سولانا در نمودارها بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت. درواقع، کاهش قیمت منجر به اُفت جزئی درمجموع دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) نسبت به هفته گذشته از ۱.۱۵ میلیارد دلار به ۱.۱۴ میلیارد دلار شد.

دلیل ریزش‌ قیمت‌ها چیست؟
درحالی‌که شناسایی محرک صعودی سرمایه‌گذاران به سمت سولانا دشوار است، اما احتمال کاهش تراکم شبکه می‌تواند دلیل قابل‌قبولی باشد. در این میان، توسعه‌دهندگان سولانا برای کاهش خرابی تراکنش‌ها و تراکم در شبکه، چندین نسخه را پشت سر هم ارائه کردند، مشکلاتی که به‌طور قابل‌توجهی به احساسات منفی پیرامون این رمزارز دامن زده است. درحال‌حاضر، آخرین نسخه منتشر‌شده ۱.۱۸.۱۲ بود که در محیط آزمایشی درحال اعتبارسنجی است.
با این حال، جامعه سولانا امیدوار بودند که این پیشرفت‌ها درنهایت، مشکلاتِ درحالِ وقوع با بلاکچین را که به واسطه حجم انفجاری معاملات میم‌کوین‌ها تحت فشار قرار گرفته است، مرتفع سازد.
آخرین ضربه
با سقوط بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار، روند نزولی در نمودارهای SOL نیز ادامه یافت، به‌طوری‌که این آلت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد که آخرین کاهش قیمت‌ها بخشی از حمام خون گسترده در بازار کریپتو باشد که با عملکرد ضعیف صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با پشتوانه فیزیکی ارز دیجیتال که به‌تازگی در هنگ‌کنگ فهرست شده، تشدید شده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید