شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3591 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ |
388 بازدید
4
ارسال به دوستان

سناتورهای ایالات متحده می‌گویند سایر بازارهای ارز دیجیتال ریسک بیشتری نسبت به بیت کوین (BTC) دارند.

به گزارش «Bitcoin.com»، دو سناتور آمریکایی از «گری جنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده خواسته‌اند تا از تأیید برنامه‌های اضافی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) ارز دیجیتال خودداری کند. قانون‌گذاران هشدار دادند: «هر چقدر هم که بیت کوین (BTC) در برابر کلاهبرداری و دستکاری آسیب‌پذیر باشد، بازارهای سایر ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر در معرض سوء رفتار هستند.»
رگولاتورها می‌گویند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار نباید ETFهای اسپات رمزارزی را تأیید کند
سناتورهای آمریکایی؛ جک رید و لافونزا باتلر، نامه‌ای به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در اوایل این هفته در رابطه با تأیید احتمالی کمیسیون با صندوق وجوه قابل معامله در بورس اسپات کریپتو نوشتند. آن‌ها در این نامه اذعان داشتند: «ما نامه می‌نویسیم تا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار بخواهیم اقداماتی را برای محافظت از سرمایه‌گذاران پس از تأیید اخیرش در فهرست‌بندی و تجارت برخی محصولات قابل معامله در بورس (ETP) بیت‌کوین انجام دهد.»
سناتورها با اشاره به این نکته که رگولاتور اوراق بهادار، ۱۱ ETF اسپات بیت کوین را در اوایل (ژانویه) تأیید کرد، به جنسلر گفتند: «ما معتقدیم که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید به‌شدت کاربرد مقدماتی این تأییدیه‌ها را محدود کند… کمیسیون هیچ تعهدی برای تأیید چنین محصولاتی ندارد و با توجه به خطرها و ریسک‌ها در این زمینه، نباید این کار را انجام دهد.»
قانون‌گذاران همچنین توضیح دادند: «درحالی‌که بازار بیت کوین ضعف‌های جدی از خود نشان داده است، با این وجود بسیار تثبیت‌شده و دقیق‌تر از هر بازار ارز دیجیتال دیگری است… ما معتقد نیستیم که سایر ارزهای دیجیتال حجم معاملات یا یکپارچگی را برای حمایت از ETPهای مرتبط نشان می‌دهند. هر چقدر هم که بیت کوین در برابر کلاهبرداری و دستکاری آسیب‌پذیر باشد، بازارهای سایر رمزارزها به مراتب بیشتر در معرض سوء رفتار هستند.»
افزون بر این، سناتورها از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواستند تا «چندین گام خاص» را برای مقابله با خطرات ناشی از ETFهای اسپات بیت کوین که قبلاً تأیید شده‌اند انجام دهد. آن‌ها به‌طور خاص از نهاد مذکور خواستند که «ارتباطات کارگزاران و مشاوران را درمورد ETPهای بیت کوین به دقت بررسی کند»، کارگزاران و مشاورانی را که ETP ارزهای دیجیتال را توصیه می‎‌کنند، بررسی کند و نیز «از عدم استفاده ETPهای بیت کوین از تبدیل نام‌های نامناسب و گیج کننده، اطمینان حاصل کند.» در همین راستا، قانون‌گذاران ادعا کردند که این مراحل «به محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر تقلب و سوء استفاده کمک می‌کند که ممکن است توسط رژیم نظارتی فعلی که برای ETPهای بیت‌کوین اِعمال می‌شود، فعال شود.»
همچنین در ادامه این نامه آمده است: «سرمایه گذاران خُرد با خطرات عظیمی از ETPهایی مواجه خواهند شد که به ارزهای رمزنگاری‌شده با معامله نازک که قیمت آن‌ها به‌ویژه در معرض پمپاژ و تخلیه (Pump & Dump) یا سایر طرح‌های تقلبی است، ارجاع داده می‌شوند.»
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درحال‌حاضر حدود ۱۰ برنامه ETF اسپات اتریوم (ETH) در دست بررسی دارد. در همین حال، ماه (می) اولین مهلت کمیسیون برای تصمیم‌گیری درمورد تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات اتریوم است. در‌حالی‌که برخی از جمله بانک استاندار چارترد (Standard Chartered) نسبت به تأیید این موضوع خوشبین هستند، برخی دیگر دیدگاه بدبینانه‌ای را در پیش گرفته‌اند زیرا که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به‌طور مداوم از بیان عمومی این نکته که آیا اتریوم یک اوراق بهادار است یا یک کالا، خودداری کرده است. او بارها اعلام کرده است که بیشتر توکن‌های رمزنگاری‌شده، اوراق بهادار هستند.
در همین راستا، صندوق‌های وجوه قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین در ایالات متحده به یکی از پرتقاضاترین محصولات یا ETPها تبدیل شده‌اند. آن‌ها اغلب به رکورد حجم معاملات دست می‌یابند و شاهد جریانات عظیمی از نقدینگی بوده‌اند. قابل ذکر است، به استثنای صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC)، ۹ صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین دیگر در ایالات متحده که در (۱۱ ژانویه) راه‌اندازی شدند، جریان‌های ورودی نقدینگی بی‌سابقه‌ای داشته‌اند که از تمام ETFهای دیگر از ابتدای سال تا به امروز فراتر رفته است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید