شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7576 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ |
347 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

کارمزدهای استخراج‌شده توسط استخراج‌کنندگان (ماینر) بیت‌کوین (BTC) از پروتکل رونز (Runes) از زمان رخداد هاوینگ، اندکی کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، پروتکل رونز (Runes)، یک استاندارد جدید توکن در بلاکچین بیت‌کوین (BTC)، از زمان راه‌اندازی آن و پس از رویداد هاوینگ (نصف‌شدن پاداش استخراج بیت‌کوین) شبکه در (۲۰ آوریل)، بیش از دو سوم تراکنش‌های بیت‌کوین را تشکیل داده است.
براساس آنالیز‌های Dune که توسط شرکت تحقیقاتی بلاکچین کریپتو کوریو (Korio) به اشتراک گذاشته شده است، بیش از ۲.۳۸ میلیون تراکنش در پروتکل رونز پردازش شده که ۶۸ درصد از کل تراکنش‌های بیت‌کوین را از زمان راه‌اندازی آن تشکیل می‌دهد.
تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) معمولی بیت‌کوین
درهمین حال، تمامی تراکنش‌های مربوط به استاندارد بی‌آرسی۲۰ (BRC-20)، کتیبه‌های اُردینالز (Ordinals) و پروتکل رونز در تعداد کل تراکنش‌ها گنجانده شدند. براین اساس، رونز، بزرگترین روز خود را در (۲۳ آوریل) با بیش از ۷۵۰ هزار تراکنش سپری کرد؛ هر چند روز بعد این تعداد تراکنش به بیش از نصف و ۳۱۲ هزار تراکنش رسید.

 همچنین، اکثر تقاضای اولیه در بلوک ۸۴۰ هزار از طرف علاقه‌مندان به میم‌کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بود که برای اینسکریپت و حکاکی «ساتوشی‌های کمیاب» از طریق پروتکل رونز با یکدیگر رقابت می‌کردند. درنتیجه، تراکنش‌های رونز تقریباً ۷۰ درصد از کارمزد ماینرها (استخراج‌کنندگان) در روز هاوینگ بیت‌کوین را تشکیل دادند. از آن زمان تاکنون، این رقم روزانه بین ۳۳ تا ۶۹ درصد در نوسان بوده است.
با این حال، کارشناسان صنعت کریپتو درمورد این‌که آیا پروتکل رونز جریان درآمد پایداری را برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین فراهم می‌کند یا خیر، اختلاف نظر دارند و درحال‌حاضر بین تعداد تراکنش‌های رونز و هزینه‌های استخراج‌شده از این پروتکل تفاوت وجود دارد.
پروتکل جدید Runes که توسط «کیسی رودآرمور»، مخترع کتیبه‌های اُردینالز، راه‌اندازی شد، به‌عنوان روشی کارآمدتر برای ایجاد توکن‌های جدید در شبکه بیت‌کوین و درمقایسه با استاندارد BRC-20، یک روش مبتنی بر اُردینالز، در راستای ایجاد توکن‌های مبتنی بر BTC، به بازار عرضه شده است. با این وجود، همه از میزان فضای بلاکی که در روزهای اخیر توسط تراکنش‌های رونز اِشغال شده، رضایت ندارند.
در میان این منتقدان، «نیکیتا ژاورونکوف»، توسعه‌دهنده اصلی موتور جستجوی بلاکچین بلاکچیر (Blockchair) معتقد است که بیت‌کوین به‌طور کامل از تبدیل‌شدن به یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا دور شده است، چیزی که «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت‌کوین در ابتدا برای آن متصور بود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید