شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4917 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
407 بازدید
1
ارسال به دوستان

 قیمت نفت خام امروز پس از دو جلسه کاهش متوالی، افزایش یافت. معاملات نفت برنت نیز با رشد قیمت مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت روز پنج‌شنبه پس از دو جلسه کاهش متوالی افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می، ۳۱ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۸۶.۴۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قرارداد ماه ژوئن با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۸۵.۷۳ دلار رسید. قرارداد می روز پنج‌شنبه منقضی می‌شود.
بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه می با ۳۹ سنت یا ۰.۵۰ درصد افزایش، به ۸۱.۷۴ دلار در هر بشکه رسید.
هر دو معیار برای سومین ماه متوالی در مسیر صعود قرار داشتند و نسبت به ماه گذشته حدود ۴.۵ درصد رشد کردند.
در چشم‌انداز داده‌ها، آخرین داده‌ها در مورد ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده مورد ارزیابی مجدد معامله‌گران قرار گرفت.
بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت به دنبال افزایش غیرمنتظره موجودی نفت خام و بنزین در آمریکا در هفته‌ی گذشته، در جلسه‌ی قبل تحت فشار قرار گرفت.
با این حال، افزایش میزان ذخایر نفت خام از مقدار پیش‌بینی‌شده توسط موسسه نفت آمریکا کمتر بود.
بیارن شیلدروپ، تحلیلگر ارشد کالا در اس‌ای‌بی ریسرچ (SEB Research)، در یادداشتی خاطرنشان کردند: «ما انتظار داریم که ذخایر آمریکا کمتر از حد طبیعی افزایش یابد، این امر احتمالاً از قیمت نفت خام برنت در آینده حمایت خواهد کرد.»

به علاوه، نرخ بهره‌برداری از پالایشگاه‌های ایالات متحده، حامی قیمت‌ها بود که در هفته‌ی گذشته، افزایش ۰.۹ واحد درصدی را نشان داد.
یکی از رؤسای فدرال رزرو روز چهارشنبه، با اشاره به عدم رد احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر سال، اظهار داشت: «داده های ناامیدکننده‌ی تورم اخیر گواه این موضوع است که فدرال رزرو آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت خود خودداری نخواهد کرد.»
تحلیلگران جی‌پی‌مورگان نیز در یادداشتی ضمن تأکید بر اینکه نرخ بهره‌ی پائین از تقاضای نفت حمایت می‌کند ابراز داشتند: «بازار به منظور کاهش نرخ فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در حال نزدیک‌شدن به ماه ژوئن است.»
افزون بر آن، در بحبوحه‌ی نگرانی‌های عرضه در مورد خطرات ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاران در صدد هستند تا نشانه‌هایی از نشست هفته‌ی آینده‌ی کمیته وزیران نظارت مشترک گروه تولیدکننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دست آورند.
تحلیلگران ای‌ان‌زد ریسرچ (ANZ Research) بر این باورند اوپک پلاس بعید است تا زمان نشست کامل وزیران در ماه ژوئن، هیچ تغییری در سیاست تولید نفت اعمال کند، با این حال، هرگونه سیگنالی که از عدم پایبندی اعضا به سهمیه‌های فعلی تولید خبر دهد، به عنوان کاهش تلقی می‌شود.
تحلیلگران ANZ همچنین اظهار داشتند که عدم توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، همچنان سطح تنش در خاورمیانه را بالا نگه می‌دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید