شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3805 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ |
106 بازدید
1
ارسال به دوستان

به دنبال انتشار آمار داغ تورم در این هفته، شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه در سطح ۱۰۳.۴۰، رشد خفیفی را ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه در سطح ۱۰۳.۴۰، رشد خفیفی را ثبت کرد و به این ترتیب، در بحبوحه‌ی افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده از پایین‌ترین سطح ماه دسامبر جهش یافت.
این روند به دنبال انتشار آمار داغ تورم در این هفته اتفاق افتاد. آنچه مسلم است انعطاف‌پذیری شاخص‌های قوی اقتصادی و موضع احتیاطی فدرال رزرو در برابر کاهش عجولانه، پتانسیلی برای بهبود دلار آمریکا فراهم کرد.
و اما با نگاهی رو به آینده، همه‌ی چشم‌ها به پیش‌بینی کمیته‌ی بازار آزاد فدرال (FOMC) خواهد بود که می‌تواند کشش بیشتری را برای دلار ایجاد کند. علیرغم تورم مستمر در ایالات متحده، داده‌های دریافتی همچنان زمان چرخه‌ی کاهش را که در ژوئن پیش‌بینی می‌شود، تعیین می‌کنند. از آنجا که به نظر می‌رسد داده‌های بازار کار ترکیبی، نرخ تورم داغ را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، سرمایه‌گذاران این نرخ را نایده می‌گیرند. افزون بر آن، طرح نقطه‌ای FOMC هفته‌ی آینده نیز ممکن است انتظارات بازار را مجدداً تنظیم کند.
محرک‌های بازار: دلار آمریکا پس از داده‌های میان‌رده، هفته را با افزایش ملایم به پایان می‌رساند
براساس گزارش دانشگاه میشیگان، شاخص انتظارات مصرف‌کننده مارس، ۷۴.۶ است که نسبت به رقم قبلی ۷۵.۲ کاهش یافته است.
شاخص احساسات مصرف‌کننده نیز برای ماه مارس ۷۶.۵ گزارش شد که اندکی نسبت به ۷۶.۹ در دوره‌ی قبل، کاهش یافت. انتظارات تورمی ۵ ساله در سطح ۲.۹ درصد ثابت ماند.
از جنبه‌ی مثبت، تولید صنعتی (MoM) برای ماه فوریه ۰.۱٪ بود که نسبت به گزارش قبلی ۰.۵-٪ بهبود داشته است. بازدهی خزانه‌داری آمریکا با بازدهی ۲ ساله ۴.۷۱ درصدی، ۵ ساله ۴.۱۳ درصدی و ۱۰ ساله ۴.۲۹ درصدی افزایش می‌یابد.
فعالان بازار نمی‌توانند به طور قطع بگویند که در هفته‌ی آینده، کاهش نرخی از سوی فدرال رزرو صورت نمی‌گیرد، و به این می‌اندیشند که آیا فدرال رزرو می‌تواند فرود نرم را تضمین کند یا خیر. پیش‌بینی‌ها برای کاهش در ماه می ۱۰ درصد است، در حالی که احتمال کاهش در ژوئن حدود ۶۵ درصد است.
بازار بر روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که آیا مقامات همچنان سه کاهش در سال ۲۰۲۴ را پیش بینی می‌کنند یا خیر.
تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا (DXY)
شاخص دلار علیرغم افزایش‌های اخیر صعودی، رنگ قرمز را مشاهده می‌کند. شاخص‌های نمودار روزانه غلبه حرکت فروش را در چشم‌انداز تکنیکال DXY نشان می‌دهند.
از طرفی، شاخص قدرت نسبی (RSI) گرچه یک شیب مثبت را به تصویر می‌کشد، اما در بسترهای منفی باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل را در دست دارند. با این حال، خریداران در حال افزایش حرکت هستند.
از سوی دیگر، هیستوگرام‌های میانگین متحرک واگرایی همگرایی مکدی (MACD) نوارهای قرمز رو به نزول را نشان می‌دهد که کاهش فشار فروش را برجسته می‌کند.
با افزودن به پیامدهای نزولی، شاخص دلار آمریکا (DXY) زیر میانگین متحرک ساده ۲۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه خود (SMA) معامله می‌شود که به یک روند نزولی قوی اشاره می‌کند. این ادغام در زیر SMA ها ممکن است نشان‌دهنده‌ی یک چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت باشد که هرگونه تلاش صعودی را خنثی می‌کند.
اگرچه گاوها به تدریج در حال افزایش هستند، حرکت فروش غالب، فشار نزولی شدیدی را برمی‌انگیزد. تا زمانی که RSI به منطقه صعودی صعود کند و نوارهای مکدی (MACD) به منطقه‌ی سبز تغییر جهت ندهند، چشم‌انداز نزولی دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید