شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8547 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
174 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه نزدیک به پایان هفته‌ی معاملاتی، افزایش ملایمی را ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه نزدیک به پایان هفته‌ی معاملاتی، افزایش ملایمی را ثبت کرد و آخرین بار در حدود ۱۰۵.۳۵ معامله شد. گرچه دلار آمریکا جایگاه خود را حفظ کرد، اما به نظر می‌رسد که فعالان بازار برای ادامه‌ی شرط‌بندی بر روی تصمیمات بعدی فدرال رزرو، در انتظار محرک‌های کلیدی هستند.
اقتصاد ایالات متحده همچنان متزلزل است و بازارها در انتظار نشانه‌هایی از کنترل تورم هستند که برای فدرال رزرو در زمینه‌ی آغاز به کاهش نرخ، ایجاد اعتماد کند. در این میان، مقامات این بانک همچنان در موضع جنگ‌طلبی قرار دارند.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: با وجود اظهارات سخنرانان فدرال رزرو، جایگاه شاخص دلار (DXY) همچنان مستحکم است
مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو برای دستیابی به اهداف تورمی فدرال رزرو، بر نیاز به سیاست محدودکننده‌ی طولانی‌مدت تاکید کرد.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، نیز با اشاره به کاهش احتمالی رشد اقتصادی، جدول زمانی دقیق برای کاهش نرخ بهره را نامشخص برشمرد.
به طور کلی، فدرال رزرو در مورد شروع سیاست تسهیل پولی محتاط است. علیرغم انتظار برخی از مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری، اکثر پیش‌بینی‌های فعالان بازار، کاهش نرخ بهره را از ماه سپتامبر در نظر دارد. این استراتژی محافظه‌کارانه‌ی فدرال رزرو به‌شدت با سیگنال‌های هفته‌ی گذشته‌ی پاول، مغایر است.

از سوی دیگر، نتایج گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه آوریل، کلیدی برای تعیین انتظارات بازارها خواهد بود.
تحلیل تکنیکال شاخص دلار DXY: DXY احساسات ترکیبی گاوها و خرس‌های در تلاش برای کسب قدرت را به تصویر می‌کشد
شاخص‌های نمودار روزانه، تصویر نسبتاً متفاوتی را منتشر می‌کنند. در همین راستا، شاخص قدرت نسبی (RSI) گرچه در قلمرو منفی باقی می‌ماند، یک شیب مثبت را ترسیم می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که در حالی که فشار فروش در حال حاضر قوی‌تر عمل می‌کند، شتاب خرید به آرامی در حال افزایش است که حکایت از تغییر احتمالی در آینده‌ی نزدیک دارد.
به طور مشابه، میانگین متحرک واگرایی و همگرایی مکدی (MACD) با نوارهای قرمز مسطح تظاهر می‌یابد که نشان‌دهنده‌ی عدم وجود مومنتوم قوی از هر دو جهت است.
میانگین‌های متحرک ساده (SMA) نیز یک سیگنال مختلط دارند. علیرغم اینکه شاخص دلار (DXY) به دلیل تداخل نزولی به زیر SMA 20 روزه می‌رسد، بالاتر از SMA های ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه باقی می‌ماند.
این سناریو حاکی از آن است که در حالی که خرس‌ها در شکل‌دهی به مسیر کوتاه‌مدت موفق بوده‌اند، گاوها کنترل روند میان‌مدت تا بلندمدت را حفظ می‌کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید