شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5959 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
155 بازدید
1
ارسال به دوستان

در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)، شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه، روی ۱۰۴.۳۰ معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه، روی ۱۰۴.۳۰ معامله شد و در واقع، پس از شکست غیرمنتظره‌ی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) از رشدهای اولیه‌ی تند خود کاست.
صحنه قوی بازار کار، که گزارش NFP برای ماه مارس مؤید آن است، چشم‌انداز صعودی دلار را تقویت می‌کند. همانطور که گفته شد، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو همچنان ثابت و بالاست.
داده‌های اقتصادی ایالات متحده، همچنان راهنمایی برای زمان‌بندی چرخه‌ی تسهیل فدرال رزرو است و با اتفاق نظر هنوز به ماه ژوئن اشاره دارد. هفته‌ی آینده، بازارها به ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه مارس نگاه خواهند کرد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: DXY همزمان با انتشار آمارهای فراتر از انتظار بازار کار، رشد می‌کند
اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) افزایش ۳۰۳ هزار شغلی را در ماه مارس اعلام کرد که تا حد زیادی از ۲۰۰ هزار مورد انتظار فراتر رفت. گفتنی است رشد قبلی NFP فوریه، ۲۷۵K به ۲۰۰K بازنگری شد.
همچنین، براساس داده‌ها، کاهش جزئی در نرخ بیکاری از ۳.۹٪ به ۳.۸٪ مشاهده شد و نرخ مشارکت نیروی کار شاهد افزایش جزئی از ۶۲.۵ درصد به ۶۲.۷ درصد بوده است.
نرخ تورم سالانه‌ی دستمزد، که توسط میانگین درآمد ساعتی نشان داده می‌شود، مطابق با پیش‌بینی‌ها، به ۴.۱ درصد کاهش یافت.
با توجه به موضع فدرال رزرو، مقامات فدرال رزرو قبل از کاهش نرخ‌ها صبر را توصیه می‌کند و تقویت ملایمی برای دلار آمریکا عرضه می‌شود.
صرف‌نظر از این مسأله، فعالان بازار همچنان به پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در ژوئن با احتمال ۷۰ درصدی ادامه می‌دهند و به دنبال آن، کاهش کلی تقریبی ۷۵ واحدی در سال جاری، مورد انتظار خواهد بود.
در چشم‌انداز خزانه‌داری ایالات متحده، بازدهی ۲ ساله در ۴.۷۰ درصد، بازدهی ۵ ساله در ۴.۳۵ درصد و بازدهی ۱۰ ساله به میزان ۴.۳۶ درصد افزایش یافت.
تحلیل تکنیکال شاخص دلار (DXY): DXY بر تسلط حرکت صعودی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت اشاره دارد
همانطور که شاخص‌های نمودار روزانه نشان می‌دهند، DXY نمایانگر تمایل مثبت با شیب مطلوب بر روی شاخص قدرت نسبی (RSI) است. RSI در حال حاضر شیب مثبتی را در قلمرو مثبت به تصویر می‌کشد، که بازتاب تسلط نیروی صعودی بر فشار فروش در سناریوی واکنش فوری است.
در عین حال، میانگین متحرک واگرایی همگرایی مکدی (MACD)، با وجود داشتن نوارهای سبز مسطح، همچنان از چشم‌انداز صعودی حمایت می‌کند.
علاوه بر این، موقعیت شاخص مربوط به میانگین‌های متحرک ساده (SMA) این ادعا را بیشتر تأیید می‌کند. موقعیت DXY بالای میانگین‌های متحرک ساده ۲۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه (۲۰۰-SMA) نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. تا زمانی که شاخص بالاتر از این سطوح باقی بماند، خریداران دلیل کافی برای خوش‌بینی خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید