شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3774 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ |
106 بازدید
2
ارسال به دوستان

برای اینکه یورو/دلار آمریکا افزایش بزرگی را به ثبت برساند، تسهیل سیاست پولی بسیار شدیدتر توسط فدرال رزرو در مقایسه با رویکرد بانک مرکزی اروپا مورد نیاز است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، تحلیلگران سوسایت جنرال (Société Générale) بر این باورند که انتظارات فعالان بازار در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا تأثیر قابل توجهی بر رفتار و حرکت جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) دارد. پیش‌بینی‌های آن‌ها حکایت از سه کاهش در نرخ‌های بهره به میزان ۲۵ واحد پایه در سال توسط هر دو مؤسسه دارد که منجر به حفظ نرخ یورو/دلار (EUR/USD) در محدوده‌ی نسبتاً باریکی می‌شود.
یورو/دلار (EUR/USD) در انتظار تصمیم‌گیری فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است
گزارش سوسایت جنرال (Société Générale) بر این موضوع خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، شانس برای افزایش ارزش یورو/دلار (EUR/USD) محدود است. با این وجود، با توجه به اینکه تسهیل تدریجی و هماهنگی سیاست پولی از جذابیت دلار آمریکا می‌کاهد، انتظار کاهش چشمگیر این جفت ارز تا حدی غیرمنطقی است.
با این حال، برای اینکه یورو/دلار آمریکا افزایش بزرگی را به ثبت برساند، تسهیل سیاست پولی بسیار شدیدتر توسط فدرال رزرو در مقایسه با رویکرد بانک مرکزی اروپا مورد نیاز است که البته در شرایط فعلی، این اقدام، بعید به نظر می رسد.
به گفته‌ی تحلیلگران، ریسک سال ۲۰۲۵ به این احتمال مربوط می‌شود که فدرال رزرو خیلی زودتر از بانک مرکزی اروپا سیاست‌های پولی خود را بار دیگر، سخت کند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال یورو/دلار (EUR/USD)
یورو/دلار (EUR/USD) پس از رسیدن به سطح ۱.۰۹۸۱ در ۸ مارس، به اصلاح مجدد ادامه می‌دهد و به ۱.۰۸۰۰ سقوط می‌کند.
پس از فروش پنج‌شنبه، این اصلاحات در حال حاضر، آنقدر عمیق است که پایداری روند صعودی کوتاه‌مدت غالب را زیر سوال می‌برد.
خرس‌ها هم‌اکنون قیمت را به چند درجه بالاتر از سطح محوری ۱.۰۸۶۷ یا پایین‌ترین نوسان کلیدی قبلی، که به عنوان سطح ساخت یا شکست برای این روند برجسته شده است، پایین آورده‌اند. اگر آنها قیمت را به زیر این سطح برسانند، تعادل احتمالات به نفع معکوس‌شدن روند صعودی تغییر خواهد کرد.
پس از آن، چنین شکستی به احتمال زیاد، شاهد ادامه‌ی نزول تا سطح ۱.۰۷۹۵ خواهد بود، که در پایین‌ترین سطح پایه B الگوی حرکت اندازه‌گیری‌شده‌ی قبلی ABC قرار دارد که البته در طول فوریه و اوایل مارس بالاتر بود.
از طرف دیگر، در صورت حفظ سطح، روند صعودی کوتاه‌مدت می تواند از سر گرفته شود. گفتنی است تایید سقف قیمت و گسترش روند صعودی، از شکسته‌شدن بالاتر از اوج ۱.۰۹۸۱ حاصل می‌شود.
پس از آن، مقاومت سختی در سطح روانی ۱.۱۰۰۰ مورد انتظار است که احتمالا صحنه نبرد شدید بین گاوها و خرس‌ها خواهد بود.
با این حال، شکست قاطع بالای ۱.۱۰۰۰، دروازه‌ها را برای افزایش بیشتر به سمت سطح مقاومت کلیدی در ۱.۱۱۳۹، یا بالاترین رقم دسامبر ۲۰۲۳ باز می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید