شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6673 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
93 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

«شیکب احمد»، متخصص امنیت کامپیوتر، توسط دادگاه منطقه جنوبی نیویورک (SDNY) به سه سال زندان و سه سال آزادی تحت‌نظارت محکوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopolitan»، «شیکب احمد»، متخصص امنیت کامپیوتر، به‌دلیل مشارکت در حملات وام فلش در سال (۲۰۲۲) به صرافی‌ غیرمتمرکز و نیروانا فاینانس (Nirvana) مجرم شناخته شد. به گفته دادستان منطقه‌ای آمریکا، «دِمیان ویلیامز»، این اولین موردی است که فردی به‌دلیل تضعیف یک قرارداد هوشمند مجرم شناخته می‌شود. احمد علاوه بر حبس، باید ۱۲.۳ میلیون دلار به‌علاوه مبلغ قابل‌توجهی ارز دیجیتال را ضبط‌ کند و ۵ میلیون دلار به‌عنوان جبران خسارت به صرافی‌ها بپردازد.
احمد همچنین پیشنهاد کرده بود که وجوه دزدیده‌شده را به صرافی رمزارز بازگرداند و ۱.۵ میلیون دلار را برای خود نگه دارد، به شرطی‌که صرافی موردبحث با مقامات قضایی تماس نگیرد. از سوی دیگر، نیروانا فایننس حاضر بود برای بازگرداندن وجوه خود، ۶۰۰ هزار دلار به وی بپردازد؛ اما احمد بر روی ۱.۴ میلیون دلار از ۳.۶ میلیون دلاری که دزدیده بود پافشاری کرد که منجر به بن‌بست در مذاکرات شد.
در همین راستا، استیبل‌کوین نیروانا فاینانس (NIRV) پس از هک و اکسپلویت مذکور، برابری خود با دلار آمریکا (USD) را از دست داد و ارزش توکن اختصاصی آن با نماد VANA نیز ۸۵ درصد کاهش یافت.
با این حال، دادگاه منطقه جنوبی نیویورک فاش کرد که احمد از پول‌های به سرقت رفته درجهت پول‌شویی استفاده کرده است. استراتژی‌های او شامل تراکنش‌های تعویض (سوآپ) توکن، تبدیل درآمدهای هک‌شده از بلاکچین سولانا (SOL) به بلاک‌چین اتریوم (ETH)، تبدیل سود رمزارزهای دزدیده‌شده به مونرو (XMR)، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال فراساحلی، استفاده از خدمات مخلوط‌سازی (میکس) رمزارز مانند سامورایی ویرپول (Samourai Whirlpool) و به تأخیر انداختن روند بازگرداندن کامل وجوه به نیروانا فاینانس بوده است.
افزون بر این، مشاهده شد که پلتفرم معاملاتی دیگری به نامس سِرِما (Crema) به‌طور مشابهی در (جولای ۲۰۲۲) مورد حمله قرار گرفت؛ اما اتهامات فدرال، او را به آن پرونده خاص مرتبط نمی‌کرد. احمد در زمان انجام این حملات سایبری، مهندس امنیت ارشد در یک شرکت فناوری چندملیتی بود.
در همین راستا، گزارش‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که شکیب احمد رهبری بخش فنی ابتکار باگ‌بانتی آمازون را برعهده داشته است. طبق گزارش اینرسیتی پرس (Inner City Press)، احمد پس از آزادی با وثیقه، در یک شرکت نوپای مراقبت‌های بهداشتی روانی مشغول به کار شده است. همان‌طور که این نشریه نقل می‌کند، او در جریان محاکمه خود گفته است: «بعد از این‌که هکرها را زیر نظر گرفتم، راهی برای شکستن قراردادهای هوشمند یک صرافی پیدا کردم و سپس به دنبال درمان رفتم.» این موضوع، چالش‌های امنیتی و حقوقی مستمر در دنیای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برجسته می‌کند.
شکیب احمد در ماه (جولای) به اتهام کلاهبرداری اینترنتی و پول‌شویی مرتبط با تلاش‌های هک در نیویورک دستگیر شد و در ماه (دسامبر) به جرم تقلب رایانه‌ای خود اعتراف کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید