شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7087 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ |
561 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صندوق اضطراری یک میلیارد دلاری بایننس (Binance) حاوی بیت‌کوین (BTC)، تتر (USDT)، ترو یو‌اس‌دی (TUSD) و بایننس‌کوین (BNB) در سه کیف‌پول است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، «بایننس (Binance)»، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، درحال تبدیل صندوق دارایی امن برای کاربران (SAFU) خود به استیبل‌کوین شرکت سیرکل (Circle)، یواس‌دی کوین (USDC) است و اکنون ۳ درصد از کل عرضه در گردش این استیبل‌کوین را تشکیل می‌دهد. درهمین راستا، این صرافی رمزارز متمرکز در تاریخ (۱۸ آوریل) اعلام کرد که «ما ۱۰۰ درصد از دارایی‌های SAFU را به یواس‌دی کوین منتقل می‌کنیم». با این وجود، بایننس به جز ذکر این نکته که از یک استیبل‌کوین قابل‌اعتماد، حسابرسی‌شده و شفاف برای SAFU استفاده می‌کند و این‌که این اقدام باعث افزایش قابلیت اطمینان آن می‌شود و تضمین می‌کند که در سطح یک میلیارد دلار باقی بماند، به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
صندوق دارایی امن برای کاربران این صرافی، یک صندوق بیمه اضطراری است که در سال (۲۰۱۸) برای محافظت از کاربران بایننس در شرایط اضطراری مانند هک‌شدن صرافی تأسیس شد، جایی‌که کاربران می‌توانند برای جبران ضررهای پیش‌بینی‌نشده، خسارت دریافت کنند.
براساس داده‌های اِتراسکن (Etherscan)، آدرس کیف پول SAFU تراکنش ۸۰۰ میلیون دلاری USDC را در بلاکچین اتریوم (ETH) با کارمزد تراکنش تنها ۱.۸۸ دلار انجام داد. همچنین، به‌عنوان بخشی از فرآیند تبدیل، انتقال ۱.۳۶ میلیون بایننس‌کوین (BNB) به ارزش حدود ۷۵۴ میلیون دلار و جابه‌جایی ۱۶۲۷۷ بیت‌کوین (BTC) صورت پذیرفت. بر همین اساس، صندوق بیمه یک میلیارد دلاری بایننس اکنون حدود ۳ درصد از کل عرضه استیبل‌کوین USDC را تشکیل می‌دهد که ارزشی معادل ۳۲.۶ میلیارد دلار دارد.
این تبدیل رمزارز، دومین تبدیل وجوه دیجیتال این صندوق در کمی بیش از یک سال است. افزون بر این، در ماه (مارس ۲۰۲۳)، بایننس اعلام کرد که دارایی‌های بایننس یواس‌دی (BUSD)  را در صندوق دارایی امن کاربران با تتر (USDT) و ترو یواس‌دی (TUSD) جایگزین کرده است. این اقدام در آن زمان پاسخی به سرکوب نظارتی بر صادرکننده BUSD، پگسوس (Paxos) بود که اعلام کرد ضرب این استیبل‌کوین با پشتوانه صرافی را متوقف خواهد کرد.
براساس کوین‌گکو (CoinGecko)، تتر همچنان با عرضه در گردش در سطوح رکورد ۱۰۸ میلیارد دلار و سهم بازار ۶۹ درصدی، استیبل‌کوین غالب جهان است. دومین استیبل‌کوین بزرگ بازار رمزارز نیز یواس‌دی کوین متعلق به شرکت سیرکل با سهم بازار حدود ۲۰ درصدی است، زیراکه عرضه آن از ماه (دسامبر) ۳۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید