شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8288 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
146 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا تا سطح ۲۷.۲۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا تا سطح ۲۷.۲۰ دلار افزایش یافت. آنچه مسلم است بازار کار ضعیف ایالات متحده و PMI خدمات که منجر به تشدید نگرانی‌ها در مورد قدرت اقتصادی و انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره از نشست سپتامبر می‌شود، حامی نقره بوده است.
گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) حاکی از آن بود که مشاغل کمتری نسبت به توافق نظر و آمار قبلی در ماه آوریل اضافه شد. نرخ بیکاری به ۳.۹ درصد افزایش یافت. همچنین رشد دستمزدها نیز با کاهش شدید همراه بوده است. گزارش ضعیف NFP ایالات متحده نیز حکایت از عواقب عمیق افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. همچنین، PMI ضعیف خدمات، انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تقویت کرد.
PMI خدمات، که نمایانگر بخش خدماتی است که دو سوم اقتصاد را به خود اختصاص می‌دهد، به ۴۹.۴ و به زیر آستانه ۵۰.۰ رسید که به عنوان پایین‌ترین میزان از دسامبر ۲۰۲۲ ثبت شده است.
علیرغم اینکه داده‌های گسترده‌تر ضعیف بود، معامله‌گران تمایلی به ارائه‌ی انتظارات برای کاهش نرخ فدرال رزرو نداشتند و علت آن بود که شاخص فرعی قیمت پرداخت‌شده ISM به شدت از ۵۳.۴ در مارس به ۵۹.۴ افزایش یافت. این یک شاخص پیشرو از چشم‌انداز تورم ایالات متحده است که قیمت‌های پرداخت‌شده برای مشاغل ورودی را به تصویر می‌کشد.
داده‌های ضعیف ایالات متحده بر شاخص دلار آمریکا (DXY) تأثیر گذاشته‌اند و این شاخص برای رسیدن به سطح ثابت بالای ۱۰۵.۰۰ تلاش می‌کند. بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به شدت به ۴.۴۷ درصد کاهش یافت. آنچه مسلم است کاهش بازدهی دارایی‌های بهره‌دار، تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند نقره را افزایش می‌دهد، چرا که هزینه‌ی فرصت نگهداری سرمایه‌گذاری در این قبیل دارایی‌ها کاهش می‌یابد.
تحلیل تکنیکال نقره با نگاهی به نمودار روزانه
قیمت نقره پس از کشف علاقه‌ی خرید قوی در نزدیکی حمایت افقی که از اوج ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ در حدود ۲۶.۰۹ دلار در بازه‌ی زمانی روزانه ترسیم شده بود، بهبود می‌یابد. حمایت فوق‌الذکر قبلاً یک مقاومت بزرگ برای گاوهای قیمت نقره بود. ابهام در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت نقره همچنان پابرجاست، چرا که هنوز بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) که حدود ۲۷.۲۰ دلار معامله می‌شود، قرار نگرفته است.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) به ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ سقوط می‌کند که نشان می‌دهد حرکت صعودی محو شده است. با این حال، چشم‌انداز بلندمدت همچنان پایدار است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید