شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8441 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
390 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طرح ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX)، ۱۰۰ درصد مطالبات طلبکاران را بهبود می‌بخشد که این امر با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptoslate»، طرح ورشکستگی جدید پلتفرم مبادلات رمزارز اف‌تی‌ایکس (FTX)، که وعده بازگشت قابل‌توجهی از حجم سرمایه‌ها را می‌دهد، بهبودی کامل مطالبات آسیب‌دیدگان به‌علاوه بهره آن را برای طلبکاران غیردولتی ارائه داده است. این طرح درحالی اتفاق خواهد افتاد که با انتقاداتی درمورد ارزش‌گذاری دارایی و شرایط تسویه مطالبات مواجه است.
درهمین راستا، طلبکاران FTX با مطالبات کمتر از ۵۰ هزار دلار واجد شرایط بازیابی ۱۱۸ درصدی دارایی خود ظرف ۶۰ روز پس از تأیید آن توسط دادگاه ورشکستگی Delaware خواهند بود. سایر طلبکاران غیردولتی نیز ۱۰۰ درصد مطالبات خود را به اضافه ۹ درصد سود دریافت می‌کنند تا ارزش زمانی سرمایه‌گذاری آن‌ها در نظر گرفته شود. علاوه بر این، مقرراتی برای حل و فصل دعاوی با نهادهای نظارتی مانند اداره خدمات درآمد داخلی (IRS) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایالات متحده وجود دارد. نهاد مالیاتی مذکور همچنین آماده دریافت حدود ۲۰۰ میلیون دلار است، درحالی‌که مبلغ تسویه‌حساب با CFTC هنوز فاش نشده است.
با این حال، صرافی ارز دیجیتال FTX پیش‌بینی می‌کند که ارزش کل دارایی‌های جمع‌آوری‌ و تبدیل به پول نقد شده برای توزیع، بین ۱۴.۵ تا ۱۶.۳ میلیارد دلار باشد. همچنین، این شرکت با کسب درآمد از دارایی‌های مختلف، عمدتاً سرمایه‌گذاری‌های اختصاصی از شرکت‌های آلامِدا (Alameda) یا صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اف‌تی‌ایکس (FTX Ventures) و دعاوی طرف دعوا به این سطح و حجمِ بازیابی وجوه دست یافت. درهمین حال، «جان جِی رِی»، مدیر اجرایی و مدیر ارشد بازسازی FTX گفت: «ما خوشحال هستیم که در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک طرح فصل ۱۱ را پیشنهاد کنیم که در آن، بازگشت ۱۰۰ درصد از مبالغ ادعا شده ورشکستگی به‌همراه بهره برای طلبکاران غیردولتی را در نظر می‌گیرد.»
همه طلبکاران FTX راضی نیستند
درمقابل، طلبکاران صرافی ذکرشده از طرح سازماندهی مجدد پیشنهادی، ابراز نارضایتی می‌کنند و ناتوانی خود را در بازیابی وجوه دزدیده‌شده با نرخ‌های فعلی بازار برجسته می‌کنند. در این راستا، «سونیل کاووُری»، یکی از طلبکاران برجسته پلتفرم معاملاتی FTX، نگرانی‌هایی را درمورد گنجاندن شرط تبرئه توسط سالیوان و کراموِل مطرح کرد که آن‌ها را از اتهامات سوءرفتاری مانند فروش دارایی‌های FTX با تخفیف‌های قابل‌توجه، محافظت می‌کند. به همین ترتیب، «مایک بلشه»، مدیرعامل بیت‌گو (BitGo)، اضافه کرد:
« صفر درصد از طلبکاران FTX موافق هستند که دریافت ۱۶۸۰۰ دلار به ازای هر بیت‌کوین (BTC) شما به‌طور کامل جبران می‌شود. من درک می‌کنم که چرا فرآیند ورشکستگی باید به این شکل انجام شود، اما اجازه ندهیم وانمود کنیم که قربانیان، پول خود را پس می‌گیرند یا این‌که FTX به همان اندازه وحشتناک نبوده است.»
با این حال، «جیمز سیفارت»، تحلیل‌گر صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) در بلومبرگ، از این طرح حمایت کرد و مسیر اخلاقی آن‌را علیرغم اذعان به این نکته که این ارقام ممکن است به‌طور کامل زیان طلبکاران را جبران نکنند، تحسین کرد. او گفت: «خوب، خیلی خوب و عالی! این اعداد با بستانکاران FTX برابری نمی‌کند که فقط دارایی‌های خود را نگه می‌دارند. اما اجازه دادن به مردم برای دریافت بیش از ۱۰۰ درصد ارزش ادعایی خودشان از زمان ورشکستگی این صرافی، حرکتی در جهت “اخلاق صحیح” است.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید