شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3778 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ |
102 بازدید
1
ارسال به دوستان

طلا از دیرباز تاکنون به عنوان سنگ بنای پایدار پولی، مبنای تصمیمات محتاطانه‌ی تجاری و سیاست‌گذاری صحیح، پیروزمندانه ماندگار است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «ماینینگ فیدز» این روزها همه جا صحبت از طلاست. اگر کنترل از راه دور تلویزیون را در دست بگیرید با زدن یک دگمه، صفحه‌ی کریستال مایع با سکه‌های طلای اطلاعات تجاری روشن می‌شود. کانال‌های تجاری را بررسی کنید، پانل‌های متعددی را خواهید دید که در مورد سرعت افزایش بهای طلا، و مزایای آن به‌عنوان محافظ تورم در زمان‌های ناامنی، حرف می‌زنند.
با گشت و گذار در وب، نمودارهایی را مشاهده خواهید کرد که رشد باورنکردنی طلا از حدود ۳۰۰ دلار در هر اونس در دهه‌ی ۱۹۹۰ تا بیش از ۲۰۰۰ دلار امروز را به تصویر می‌کشند. اگر با گفتگوی رادیویی همراه شوید، به سرعت متوجه خواهید شد که بسیاری از برجسته‌ترین اسپانسرهای مالی، شرکت‌هایی هستند که طلا را به عنوان بهترین گزینه در متنوع‌کردن پرتفوی می‌فروشند.
با وجود سرمایه‌گذاران خرد، بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در سراسر جهان که تقاضای طلا را افزایش می‌دهند و بر قیمت‌ها می‌افزایند، می‌توان به جرأت گرفت که در یک «عصر طلایی» هستیم.
بدیهی است که در این دوره‌ی هجومی طلای قرن بیست و یکم، همه به دنبال یک مأمن هستند: ابزاری قدرتمند و ملموس که پول را به سنگ ارزشمند و ابدی پیوند دهد.
طی اعصار، طلا همیشه آن ابزار قوی بوده است. از گذشته‌های دور، کیمیاگران سعی کرده‌اند به خلق طلا برسند. قدرت‌های امپراتوری برای غارت آن اقدام کرده‌اند. خانواده‌های سلطنتی همواره در صدد احتکار آن برآمدند و گاهی هم این فلز گرانبها را هدر داده‌اند. از این رو می‌توان گفت که قدیمی‌ترین ارز باقیمانده‌ی جهان، طلاست که همیشه مترادف با ارزش بوده و خواهد ماند.

ارزها ممکن است بیایند و بروند، اما طلا زنده می‌ماند و سازگاری و تطبیق مورد نیاز را به دست می‌آورد. در همین زمینه می‌توان به نمونه‌ای از سازگاری آن اشاره کرد که برخی از ارزهای دیجیتال در تلاش بوده‌اند تا ارزش دیجیتال خود را به طلا مرتبط سازند.
چه بسا سرمایه‌گذاران بخش سرمایه‌گذاری سایبری که از خود پرسیده‌اند: «مبنای ارزش یک ارز دیجیتال که دارایی‌های سخت آن را پشتیبانی نمی‌کنند چیست؟
به نظر می‌رسد تعداد انگشت‌شماری از افراد در صنعت مالی – و شاید در سراسر جهان – وجود داشته باشند که به راستی درک می‌کنند که چگونه می‌توان از الگوریتم معادلاتی که یک بیت کوین(BTC) را ایجاد می‌کند، ارزش به دست آورد و سود کسب کرد. برای شکاکان، این کار یک ترفند جادویی با فناوری پیشرفته به نظر می‌رسد که در آن سکه‌ای که فکر می‌کردید در جیب شماست، راه خود را کف دست یک فرد توهم‌گرا پیدا می‌کند. با این اوصاف، توکن دوج کوین(DOGE) یا اتریوم(ETH) با پشتوانه‌ی طلا، سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخش‌تری به نظر می‌رسد.
در روندی مشابه، حساب‌های بازنشستگی نیز به طور فزاینده‌ای، مجذوب ثبات و امنیت ذاتی در طلا شده‌اند. شرکت‌هایی مانند فیشر کپیتال گروپ (Fisher Capital Group) مستقر در لس‌آنجلس در ایجاد IRAهای خودگردان تخصص دارند که به مشتریان اجازه می‌دهد فلزات گرانبها را به حساب بازنشستگی خود اضافه کنند و به صورت دوره‌ای، مقدار طلا یا نقره موجود در آن IRA را تنظیم کنند. این امر به ویژه برای سالمندان با درآمد ثابت جذاب بوده است، چرا که بسیاری از آنها یک عمر برای بازنشستگی خود پس‌انداز کرده‌اند، اما تنها در لحظه‌ای که نیاز به برداشت منظم دارند، تورم حاصل زحماتشان را بر باد می‌دهد.

گفتنی است فیشر کپیتال گروپ (Fisher Capital Group) شرکتی است که حامی دیدگاه‌های سیاسی محافظه‌کار بوده و از ارزش‌های سنتی خانواده پیروی می‌کند و اخیرأ رویکرد علاقه‌مندانه‌ی آن به داشتن طلا در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت، طنین‌انداز شده است.
افزون بر آن، افراد مشهور اغلب سخنگوهای ماهری پیرامون سرمایه‌گذاری در طلا هستند. شخصیت‌های رادیویی گلن بک، مارک لوین و ده‌ها فعال دیگر در بازارهای کوچک و متوسط، در برنامه‌های خود، ضمن حمایت از شرکت‌های خاص، در مورد مزایای طلا به بحث و گفتگو می‌پردازند. 

در کنار همه‌ی این‌ها، حتی لفاظی‌های داغ برخی سیاستمداران نتوانست این فلز گرانبها را تحت تأثیر قرار دهد. بنا بر ثبت تاریخی، ویلیام جنینگز برایان، سه بار در مقام ضربه‌زدن به موقعیت طلا بر آمد، اما این فلز زرد از دیرباز تاکنون به عنوان سنگ بنای پایدار پولی، مبنای تصمیمات محتاطانه‌ی تجاری و سیاست‌گذاری صحیح، پیروزمندانه ماندگار است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید