شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6733 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
91 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت طلا در جلسه‌ی آسیایی روز جمعه، با یک قدم فاصله از آستانه‌ی ۲۴۰۰ دلاری، یک رکورد دیگر را به چالش کشید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا در جلسه‌ی آسیایی روز جمعه، با یک قدم فاصله از آستانه‌ی ۲۴۰۰ دلاری، یک رکورد دیگر را به چالش کشید. گفتنی است این فلز زرد، همچنان در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد و رکورد خود را افزایش می‌دهد.
در پی تشدید نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، طلا همچنان می‌درخشد
در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و ایران، بدان دلیل که سرمایه‌گذاران به دنبال پوششی در پناهگاه امن سنتی هستند، علاقه‌ی خرید پیرامون طلا همچنان برقرار است.
روسیه، آلمان و بریتانیا روز پنج‌شنبه گرد هم آمدند و از کشورهای خاورمیانه خواستند تا در مورد مشکلات موجود به ویژه خطرات قریب‌الوقوع تهدید ایران برای حمله به اسرائیل، خویشتنداری نشان دهند. اسرائیل اعلام کرد که در حال آماده‌شدن برای برآوردن تمام نیازهای امنیتی خود در منطقه است تا در برابر حملات بتواند از خود دفاع کند.
در چشم‌انداز داده‌ها، در پی انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده اصلی (PPI) قیمت طلا در برابر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، انتظارات خود را مبنی بر تغییرات سیاستی، از ژوئن تا سپتامبر کاهش داد. از طرفی، داده‌های تورمی، دلار آمریکا را در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده پایدار نگه می‌دارند.
با تمام این‌ها، رالی فناوری در وال استریت، به کاهش شدید دلار آمریکا دامن زد و در عوض به قدرت‌گرفتن بیشتر قیمت طلا منجر شد.
از منظری گسترده‌تر، افزایش خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهانی از جمله ترکیه، قزاقستان و چین قیمت طلا را مورد حمایت قرار می‌دهد.
گذشته از آن، برخی تحولات ژئوپلیتیکی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، به طلا سود می‌رساند. در عین حال، معامله گران علاوه بر اظهارات سیاست‌گذاران فدرال رزرو، داده‌های احساسات مصرف‌کننده ایالات متحده را مدنظر می‌گیرند.

البته اخیرا پیام‌های متناقضی از سوی مقامات فدرال رزرو بارکین و ویلیامز در روز پنج‌شنبه ارائه شد، اما نتوانست مانعی بر سر راه خریداران طلا باشد. 
با تمام این‌ها، همراه با شروع جریانات پایان هفته، بازارها ممکن است شاهد کاهش سود در معاملات طلای خود باشند.
تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار چهار ساعته
همانطور که در نمودار چهار ساعته مشاهده می‌شود، قیمت طلا در حال مبارزه با مرز بالایی تشکیل گوه در حال افزایش در ۲,۳۹۲ دلار است و بالاترین رکورد جدید را درست بالای آن در ۲,۳۹۶ دلار ثبت کرده است.
اگر خریداران طلا به دنبال بستن کندل چهار ساعته بالاتر از این سطح باشند، روند جدیدی به سمت سطح روانی ۲۴۵۰ دلار در راه خواهد بود.
با این حال، پذیرش بالای ۲,۴۰۰ دلار بر اساس بسته‌شدن هفتگی برای افزایش صعودی بیشتر ضروری است.
شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از آستانه‌ی خرید اشباع، نزدیک به ۷۲.۵۰ قرار دارد و نشان می‌دهد که فضای بیشتری برای خریداران وجود دارد.
اگر قیمت طلا در سقف ۲۳۹۲ دلاری که در بالا ذکر شد رد شود، می‌تواند اصلاح خود را به سمت بالاترین قیمت روز گذشته یعنی ۲۳۷۸ دلار انجام دهد.

 
شکست در دفاع از دومی، فروشندگان را به سمت حمایت ثابت ۲۳۷۰ دلاری تقویت می کند. پایین تر، بالاترین قیمت ۲۳۶۰ دلاری ۱۰ آوریل به چالش کشیده خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید