شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6178 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
150 بازدید
1
ارسال به دوستان

به دلیل بروز موانعی بر سر راه صعود دلار، بهای طلا امروز تا نزدیکی رکورد جدیدی بالاتر از ۲۳۵۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه آسیایی تا نزدیکی رکورد جدیدی بالاتر از ۲۳۵۰ دلار افزایش یافته است.
می‌توان علت این افزایش را به دلار آمریکا (USD) نسبت داد که در بحبوحه‌ی حال و هوای مختلط بازار و توقف روند رشد بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا با مشکل مواجه شده است.
خرید چین قیمت طلا را افزایش می‌دهد
به لطف واکنش مثبت معامله‌گران به افزایش خرید طلا توسط بانک مرکزی چین (PBOC)، قیمت طلا یک جهش ناگهانی حدود ۳۰ دلاری را تجربه کرد و به دنبال بازگشایی بازارهای چین، به بالاترین حد خود یعنی ۲۳۵۴ دلار رسید.
بنا بر گزارش یک مقام چینی در روز یکشنبه، بانک مرکزی چین در ماه مارس برای هفدهمین ماه متوالی، اقدام به خرید طلا برای ذخایر خود کرد. به گفته‌ی این مقام، شمش در اختیار PBOC در ماه گذشته به میزان ۷۲.۷۴ میلیون اونس تروی افزایش یافت.
در کنار این، بازارها نیز احتمالاً در موقعیت‌های خرید طلای خود پیشتاز هستند و فعالان بازار انتظاراتی قوی مبنی بر خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهانی در اواخر سال جاری را دارند.
بر اساس گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضای طلا از بانک‌های مرکزی در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳۷.۴ متریک تن رسید که کمی کمتر از ۱۰۸۱.۹ متریک تن یا رکورد ثبت‌شده در سال ۲۰۲۲ بوده است.
گزارش WGC حاکی از افزایش ۱۹ تنی خرید طلا توسط بانک مرکزی جهانی در ماه فوریه است که به نهمین ماه متوالی افزایش اشاره دارد.
با نگاهی به آینده، از آنجا که تغییر موقعیت و برداشت سود ممکن است در آستانه‌ی انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در روز چهارشنبه رخ دهد، معامله‌گران همچنان نگران هستند که افزایش رکورد قیمت طلا همچنان ادامه یابد.

مطابق با ابزار دیده‌بان گروه CME، پس از انتشار گزارش قدرتمند بازار کار ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن از حدود ۶۲ درصد به حدود ۴۸ درصد کاهش یافت. در حوزه‌ی اشتغال نیز اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس ۳۰۳,۰۰۰ شغل ایجاد کرد که در مقابل رقم قبلی ۲۷۵,۰۰۰ و انتظار ۲۰۰,۰۰۰ شغلی، عدد بزرگتری بوده است.
با تمام این‌ها، کمترشدن احتمالات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن و تسکین تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و حماس نیز می‌تواند نقش مهمی در روند صعودی بی‌امان قیمت طلا ایفاء کند.
در جبهه‌ی ژئوپلیتیک، شبکه تلویزیونی دولتی القاهره نیوز مصر بامداد روز دوشنبه به نقل از یک منبع ارشد مصری، از حصول به پیشرفت‌هایی در بحث و مذاکره در قاهره پیرامون آتش بس غزه، و توافق بر سر نکات اساسی بین طرفین خبر داد.
به علاوه، براساس گزارش چند تیتر خبری منتشرشده در پایان هفته، اسرائیل و حماس هر دو تیم‌هایی را برای گفتگوهای تازه درباره‌ی آتش‌بس احتمالی به مصر فرستاده‌اند که امید می‌رود این مذاکرات تا عید فطر به نتیجه‌ی مطلوب برسد.
تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

شرایط شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴-RSI) که اشباع خرید به سمت بالاترین رکوردی که قبلأ به دست آمد یعنی ۲۳۳۱ دلار در حرکت است و همچنان به منزله‌ی هشداری برای خریداران تلقی می‌شود.
تمدید عقب‌نشینی قیمت طلا می‌تواند بالاترین قیمت ۴ آوریل را در ۲۳۰۵ دلار مورد آزمایش قرار دهد که در زیر آن پایین‌ترین سطح ۵ آوریل یعنی ۲۲۶۸ دلار لمس خواهد شد. گفتنی است رد این سطح می‌تواند باعث افت شدید به سمت سد روانی ۲۲۵۰ دلاری شود.
با این حال، اگر خریداران طلا موفق به عبور از فشارهای اصلاحی شوند، امتداد بیشتر به سمت رقم گرد ۲,۳۷۰ دلار در صورت پذیرش سطحی بالاتر از سطح روانی ۲,۳۵۰ دلار را نمی‌توان رد کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید