شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7079 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۵ |
316 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

 قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه آسیا در حدود ۲۳۷۰ دلار در هر اونس تروی معامله شد و به سمت زیان‌های اخیر خود بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه آسیا در حدود ۲۳۷۰ دلار در هر اونس تروی معامله شد و به سمت زیان‌های اخیر خود بازگشت.
هر اونس طلا با ۰.۶% افزایش، به ۲۳۷۴.۳۱ دلار رسید، در حالی که قیمت قرارداد طلای منقضی‌شده در ژوئن با اندکی افزایش به ۲۳۸۹.۰۵ دلار در هر اونس رسید. قیمت‌های نقطه‌ای در روز چهارشنبه ۰.۹ درصد کاهش یافت و پس از صعود به رکورد بیش از ۲۳۴۰ دلار در هر اونس هفته‌ی گذشته، مقداری سود به دست آورد.
آنچه مسلم است معامله‌گران در زمان تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، موضع احتیاط را ترجیح می‌دهند و همین امر می‌تواند جایگاه فلز زرد را به عنوان پناهگاه امن، مستحکم‌تر کند.
اما با بررسی روندهای قیمت طلا می‌توان مشاهده کرد که فلز زرد در هفته‌ی گذشته در پی حمله‌ی ایران به اسرائیل، به لطف ازدیاد تقاضا برای پناهگاه امن به بالاترین حد خود رسید. اما این موضوع دوام چندانی نداشت و در این هفته، از آنجا که اسرائیل بلافاصله پس از حمله در صدد تلافی برنیامد، ترس از درگیری بیشتر، اندکی کاهش یافت.
در چشم‌انداز ارز ایالات متحده نیز فشار دلار در این هفته اندکی کاهش یافت و دلار آمریکا از بالاترین سطح پنج ماهه‌ی روز چهارشنبه عقب‌نشینی کرد. البته این موضوع این بار برای طلا خبر مسرت‌بخشی نبود، چرا که دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر همچنان به قوت خود باقی ماند و منجر شد که طلا از ضعف دلار، بهره چندانی نبرد.

بدیهی است که نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند از میزان تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا بکاهد.
در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) از جایگاه خود عقب‌نشینی کرد که عمدتاً تحت تأثیر بازدهی پایین خزانه‌داری ایالات متحده بود. اصلاح در دلار آمریکا منجر به کاهش هزینه‌ی خرید طلا برای سرمایه‌گذاران با استفاده از ارزهای دیگر می‌شود.
به گزارش رویترز، ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه توسط رسانه‌های دولتی منتشر شد، تلافی اسرائیل علیه حملات ایران را حامل خطری بزرگ برشمرد که می‌تواند کل منطقه را  درگیر یک جنگ ویرانگر کند. افزون بر آن، نگرانی‌ها پیرامون افزایش تبادل آتش بین اسرائیل و حزب‌الله می‌تواند منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها شود. 
گرچه کشورهای غربی در پاسخ به حملات ایران، خویشتنداری را از اسرائیل خواستار شدند، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تاکید کرد که اسرائیل تصمیمات خود را در مورد نحوه‌ی دفاع از خود خواهد گرفت.
در چشم‌انداز اظهارات مقامات، رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، روز چهارشنبه در سخنرانی خود با اشاره به اینکه تورم از انتظارات فراتر رفته است، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو به منظور تأیید پایداری تورم در هدف ۲ درصدی، به منابع بیشتری برای کسب اطمینان نیاز دارد.
علاوه بر این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه، داده‌های اخیر را بیانگر پیشرفت محدود تورم در سال جاری برشمرد که حکایت از طی مسیری طولانی قبل از رسیدن به هدف ۲ درصدی دارد. این بیانیه به طور بالقوه، یک موضع جنگ‌طلبانه در مورد تصمیمات پولی آتی فدرال رزرو را منعکس می‌کند. 
و اما سایر فلزات گرانبها در روز پنج‌شنبه پس از مشاهده برخی ضعف‌ها در این هفته، وضعیتی مختلط داشتند. معاملات آتی پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۴۹.۶۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۲ درصد افزایش، سطح ۲۸.۴۶۵ دلار در هر اونس را ثبت کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید