شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6939 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
107 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز سه‌شنبه، برخی از فروشندگان را جذب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز سه‌شنبه، برخی از فروشندگان را جذب کرد و به این ترتیب، بخش عمده‌ای از سودهای یک شبه از منطقه ۲۳۲۵-۲۳۲۴ دلار یا پایین‌ترین سطح چند روزه، معکوس شد.

بررسی اجمالی بنیادین
قیمت طلا (XAU/USD) برخی از فروشندگان را در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز سه‌شنبه جذب می‌کند و از این رو، در صدد معکوس‌کردن بخش عمده‌ای از سودهای یک شبه از منطقه ۲۳۲۵-۲۳۲۴ دلار یا پایین‌ترین سطح چند روزه برمی‌آید.
دلار آمریکا (USD) مسیر صعودی اخیر خود را طولانی کرده و به این ترتیب، جهشی به سمت بالاترین سطح خود از نوامبر را رقم می‌زند، و این در حالی است که انتظار می‌رود فدرال رزرو کاهش نرخ‌های بهره را به دلیل تورم فزاینده و اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده به تأخیر بیاندازد. اگرچه هرگونه کاهش معنی‌دار اصلاحی همچنان دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما این امر به‌عنوان یک عامل کلیدی در اعمال فشار بر کالای دلاری دیده می‌شود. 
افزون بر آن، سرمایه‌گذاران همچنان نگران خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به ویژه پس از حمله‌ی ایران به اسرائیل در پایان هفته هستند.
جدای از این، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطوح بالا نگه می‌دارد، از تمایل سرمایه‌گذاران برای داشتن دارایی‌های پرریسک‌تر می‌کاهد. این موضوع از لحن ضعیف‌تر پیرامون بازارهای سهام مشهود است و باید همچنان به عنوان یک بادگیر برای قیمت امن طلا عمل کند.
هم‌اکنون داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده و سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به منظور حصول به فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در مرکز توجه معامله‌گران قرار دارد. 
بررسی اجمالی تکنیکال
منطقه حمایتی ۲۳۲۵-۲۳۲۴ دلار در چشم‌انداز تکنیکال، سطحی مورد تأیید است که هم‌اکنون باید نقش یک نقطه محوری کلیدی را داشته باشد. شکست متقاعدکننده در زیر این سطح می‌تواند قیمت طلا را به سمت رقم گرد ۲۳۰۰ دلار هدایت کند.
برخی از فروش‌های متعاقب، حکایت از افزایش این فلز گرانبها در کوتاه‌مدت دارد و زمینه را برای حرکت کاهشی معنادار به سمت منطقه ۲۲۲۰ دلاری با حمایت متوسط نزدیک به منطقه ۲۲۵۰ دلاری فراهم می‌کند.
از طرف دیگر، گاوها ممکن است در حال حاضر قبل از شرط‌بندی جدید و موقعیت‌یابی برای بازگشت به سمت اوج رکورد، در حدود منطقه ۲۴۳۱ الی ۲۴۳۲ دلار که جمعه گذشته لمس شد، در انتظار قدرتی فراتر از مرز ۲۴۰۰ دلار باشند.
با توجه به اینکه شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه همچنان در حال چشمک‌زدن به شرایط خرید اشباع است، طلا می‌تواند قبل از شروع دوباره‌ی روند صعودی تثبیت‌شده‌ی اخیر که در سه هفته گذشته شاهد بود، نزدیک به اوج خود متوقف شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید