شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4706 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
99 بازدید
1
ارسال به دوستان

با گرایش بیشتر معامله‌گران به سمت دلار، طلا امروز اندکی کاهش یافت. سایر فلزات گرانبها مانند نقره و پلاتین نیز با کاهش مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه آسیا اندکی کاهش یافت؛ هر اونس طلا در سطح ۲۱۷۱ دلار و ۹۰ سنت ثابت ماند، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه آوریل با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۷۲.۴۵ دلار در هر اونس رسید.
در این کاهش قیمت، پیش‌بینی سیگنال‌های کلیدی در مورد تورم ایالات متحده و فدرال رزرو، نقش اساسی داشت که مانع از مبادرت به معاملات بزرگ شد، گرچه تقویت اخیر دلار نیز بی‌تاثیر نبود.
پس از آنکه سیگنال‌های منفی بانک‌های مرکزی بزرگ، به هجوم دسته‌جمعی معامله‌گران به سمت دلار منجر شد و شاخص دلار را به بالاترین سطح یک ماهه رساند، طلا از بالاترین سطح خود در هفته‌ی گذشته سقوط کرد. در این بین، دلار آمریکا شاهد مقداری سود هفتگی بود و نسبتا قوی باقی ماند.
بررسی‌ها حاکی از آن است که با پیش بینی داده‌های شاخص قیمت PCE – معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو که در این روز جمعه عرضه می‌شود، طلا به درجازدن ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود که این آمار به طور گسترده، چشم‌انداز فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را تحت تأثیر قرار دهد.
افزون بر آن، انتظارات بر آن است که طلا در کوتاه‌مدت با مقاومت روبرو شود، به‌ویژه چنانچه ارقام ثابت تورم به تأخیرهای احتمالی در برنامه‌ی فدرال رزرو در حوزه‌ی کاهش نرخ‌های بهره در سال جاری اشاره کند. البته بانک مرکزی هفته‌ی گذشته اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد، اگرچه این امر همچنان به تورم بستگی دارد.
نظرات مقامات ارشد فدرال رزرو – از جمله رئیس جروم پاول و عضو FOMC مری دالی نیز در اواخر این هفته منتشر می‌شود. بدیهی است که هر گونه سیگنالی در مورد نرخ‌های بهره‌ی بالاتر به مدت طولانی‌تر احتمالاً بر بازارهای فلزی تأثیر می‌گذارد.
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس از روز دوشنبه شاهد کاهش شدید بود، چرا که معامله‌گران در هفته‌ی گذشته، سود خود را از تعجیل به سمت بالاترین حد در ۱۱ ماه گذشته محدود کردند. در این بین، تضعیف احساسات نسبت به واردکننده‌ی اصلی چین نیز تاثیرگذار بوده است.
معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۸۳۹.۰۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۳.۹۹۴۷ دلار در هر تن رسید.
گفتنی است از آنجا که داده‌های اخیر موجودی چین حکایت از میزان ثابت ذخایر مس در بزرگترین واردکننده‌ی جهان داشت، هر دو قرارداد با بالاترین سطح در ۱۱ ماه گذشته معامله شدند.
گرچه پالایشگاه‌های برتر مس چین قصد داشتند با محدودکردن تولید، عرضه‌ی جهانی را کاهش دهند، اما  این داده‌ها تا حد زیادی سیگنال‌های مثبت را خنثی می‌کند.
اما با توجه به اینکه اقتصاد چین، نشانه‌های کمی از بهبود را به تصویر می‌کشد، سرمایه‌گذاران نسبت به اقدامات محرک بیشتر از سوی پکن، بی‌قرار هستند. از این رو، احساسات گسترده‌تر نسبت به این کشور بدتر می‌شود.
و در نهایت، در چشم‌انداز سایر فلزات گرانبها روز سه شنبه، شرایط چندان مساعد نبود. در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۴.۸۰۲ دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۱۴.۶۰ دلار در هر اونس را به ثبت رساند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید