شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4599 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ |
110 بازدید
1
ارسال به دوستان

گرچه طلا با رشد قیمت مواجه بود، اما با وجود تقویت مستمر دلار که بر بازارهای فلزی تاثیر زیادی دارد، بسیار پایین‌تر از رکوردهای اخیر باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه آسیا افزایش یافت. هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱۶۹.۷۷ دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه آوریل، با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱۷۰.۵۵ دلار در هر اونس رسید.
گفتنی است گرچه طلا با رشد قیمت مواجه بود، اما با وجود تقویت مستمر دلار که بر بازارهای فلزی تاثیر زیادی دارد، نتوانست به مسیر صعودی ادامه دهد و بسیار پایین‌تر از رکوردهای اخیر باقی ماند.
اگرچه بازارهای فلزی پس از زیان شدید در روز جمعه همچنان شاهد خرید بودند، اما برخی پیش‌بینی‌ها در مورد نشانه‌های بیشتر در مورد تورم و نرخ‌های بهره آمریکا سرمایه‌گذاران را نسبت به دلار متمایل کرد.
با اینکه سیگنال‌های کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو باعث افزایش شدید فلز زرد شد، اما وضعیت شمش چندان نتوانست رشد کند و بسیار پایین‌تر از رکوردهای هفته‌ی گذشته معامله شد. 
با تمام این‌ها، طلا که در پایان هفته‌ی قبل به بالاترین رکوردها رسیده بود، با وجود سیگنال‌های منفی دیگر بانک‌های مرکزی، به شدت سقوط کرد. چرا که در سایه‌ی این سیگنال‌ها سرمایه‌گذاران عمدتاً به سمت دلار به‌عنوان تنها ارز پربازده و کم‌ریسک حرکت کردند.
در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار در روز دوشنبه ۰.۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسید. البته عامل اصلی تقویت دلار از یک سو پیش بینی داده‌های شاخص قیمت PCE، به عنوان معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو بود که در اواخر این هفته منتشر می‌شود، و از سوی دیگر، اظهارات برخی از مقامات فدرال رزرو در طول هفته نیز در این رشد تأثیر داشت. 
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه پس از گذر از افت شدید جلسه‌ی قبل به شدت افزایش یافت. زیان روز جمعه همچنین باعث شد که قیمت مس بسیار پایین‌تر از اوج ۱۱ ماهه‌ی هفته گذشته قرار گیرد.
معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۹۱۱.۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۴.۰۳۱۵ دلار در هر تن رسید.
در پی انتشار داده‌های روز جمعه که خبر از عرضه جهانی نه‌چندان محدود مس می‌داد، فلز قرمز از بالاترین سطح ۱۱ ماهه هفته‌ی گذشته سقوط کرد. از آنجا که پالایشگاه‌های بزرگ چینی برنامه‌هایی را برای کاهش تولید نشان دادند، افزایش اخیر مس عمدتاً ناشی از انتظارات کاهش عرضه بود.
البته داده‌های چین در روز جمعه حاکی از آن بود که ذخایر مس در این کشور در ماه‌های اخیر، به بالاترین حد چهار سال گذشته رسیده و این امر بیانگر آن است که عرضه در بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان همچنان قدرتمندانه عمل می‌کند.
و در نهایت، سایر فلزات گرانبها در روز دوشنبه پس از افت شدید در جلسه‌ی قبل، وضعیتی ترکیبی داشتند. معاملات آتی پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۱۳.۴۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴.۸۱۲ دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید