شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7842 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۵ |
98 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه در اوایل جلسه‌ی آسیایی با نرخ ملایم‌تری نزدیک به ۲۳۳۵ دلار معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه در اوایل جلسه‌ی آسیایی با نرخ ملایم‌تری نزدیک به ۲۳۳۵ دلار معامله شد.
گفتنی است داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده حاکی از آن بود که فشارهای تورمی ایالات متحده ثابت می‌ماند که این امر بر شک و تردیدهای بازار مبنی بر کاهش نرخ بهره در کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو آمریکا افزوده است. در همین راستا نشست روز چهارشنبه‌ی فدرال رزرو به منظور تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، رویداد مهمی است که از نزدیک زیر نظر قرار خواهد داشت.
در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، معیاری برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مورد استفاده‌ی شرکای تجاری ایالات متحده، به سطح ۱۰۶.۰۰ کاهش یافت. به طور مشابه، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده نیز با کاهش بازدهی ۱۰ ساله، به ۴.۶۶۷ درصد کاهش یافت.
در چشم‌انداز داده‌ها در روز جمعه، شاخص سرفصل و قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه مارس مطابق با انتظارات بود و ۰.۳ درصد افزایش یافت. تورم کل سالانه نیز از ۲.۵ درصد در فوریه به ۲.۷ درصد در ماه مارس رسید که بالاتر از ۲.۶ درصد پیش‌بینی شده بود. از قرار معلوم، تورم اصلی PCE نسبت به سال قبل ۲.۸% افزایش یافت که بالاتر از انتظارات ۲.۶ درصدی بود.
مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارهای آتی با احتمالی نزدیک به ۶۰ درصد قیمت‌گذاری کرده‌اند که فدرال رزرو در جلسه‌ی سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد که البته این احتمال، به میزان بیشتری از قبل انتشار گزارش اشاره دارد. پیش‌بینی می‌شود فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، نرخ بهره را در محدوده‌ی ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصدی فعلی حفظ کند و بر موضع عدم نیاز فوری به کاهش نرخ‌ها ادامه دهد. آنچه مسلم است رویکرد تندروانه فعلی در جو بازار می‌تواند از جذابیت فلزات بدون بازده بکاهد و از این رو، بر قیمت طلا نیز تاثیرگذار است.
در حوزه‌ی ژئوپلیتیک، حماس روز شنبه اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهاد جدید اسرائیل برای آتش‌بس در غزه است. به گفته‌ی گاردین، مصر تلاش‌های خود را برای تضمین توافقی بین اسرائیل و حماس برای توقف درگیری و جلوگیری از تهاجم نظامی اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه تشدید کرد.
بدیهی است که هرگونه تشدید تنش ممکن است دارایی‌های سنتی امن از جمله طلا را تقویت کند و از این رو، معامله‌گران طلا تحولات پیرامون خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید