شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3931 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ |
446 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت طلا در روز دوشنبه برای سومین روز متوالی در رنگ قرمز معامله می‌شود که تحت تأثیر کاهش امیدها در مورد تعدیل نرخ بهره قرار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا که در صدد بود تا روند نزولی هفته‌ی قبل را امتداد دهد، در معاملات روز دوشنبه‌ی آسیا در پایین‌ترین سطح هفتگی نزدیک به ۲۱۵۰ دلار قرار گرفت.
جو خوش‌بینانه‌ی بازار همراه با تثبیت صعودی دلار آمریکا (USD)، در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، در آغاز هفته‌ی بانک‌های مرکزی بزرگ، علامتی از ضعف را برای قیمت طلا پیش‌بینی می‌کند.
رویدادهای کلیدی پیرامون تعیین قیمت طلا
قیمت طلا در روز دوشنبه برای سومین روز متوالی در رنگ قرمز معامله می‌شود که با کمرنگ‌شدن امیدها به کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن، در برابر آمار داغ‌تر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) تضعیف شده است. داده‌های تورمی هفته‌ی گذشته منتشر شد.
علاوه بر این، انتظارات تورمی پنج ساله‌ی دانشگاه میشیگان (UoM) در ۲.۹٪ ثابت ماند و بر میزان شرط‌بندی‌ها برای تاخیر در محور سیاستگذاری فدرال رزرو در سال جاری افزود.
داده‌های روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که PPI برای ماه فوریه، ۰.۶% افزایش یافته که به طور چشمگیری از ۰.۳% ماه ژانویه رشد کرد و فراتر از پیش بینی ۰.۳% بازار بود. گفتنی است این میزان بالاترین نرخ از آگوست ۲۰۲۳ بود. PPI با نرخ سالانه ۱.۶ درصد افزایش یافت که از ۰.۹ درصد بازبینی‌شده در ژانویه، رقم بزرگتری بود.
اما در مقابل این پس‌زمینه، دلار آمریکا بازگشتی محکم داشت و در برابر همتایان اصلی خود به  ۱۰۳.۴۰ یا بالاترین سطح در یک هفته‌ی گذشته رسید. و اما بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح سه هفته‌ای رسید. بازده اوراق قرضه‌ی ۱۰ ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده برای مدت کوتاهی سطح ۴.۳۰ درصد را به دست آورد که البته هم‌اکنون در این سطح متزلزل است.

گفتنی است دلار در ساعات معاملاتی روز دوشنبه‌ی آسیا وارد حالت تلفیقی صعودی شده که نشان می‌دهد خریداران می‌توانند قدرت خود را برای مرحله‌ی بعدی، جمع کنند. بنابراین، علیرغم تشویق داده‌های فعالیت اقتصادی از بزرگترین مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان، چین، قیمت طلا همچنان تحت فشار است.
خرده‌فروشی چین ۵.۵ درصد افزایش یافت، که بهتر از پیش‌بینی افزایش ۵.۲ درصدی بود، در حالی که تولید صنعتی، در مقایسه با برآوردهای رشد ۵.۰ درصدی، ۷.۰ درصد افزایش یافت. سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت نیز ۴.۲ درصد افزایش یافت که از پیش‌بینی ۳.۲ درصدی فراتر رفت.
از آنجا که سرمایه‌گذاران به دنبال کسب اطمینان از دلار آمریکا هستند، مسلم است که تردید و ابهام در مورد اعلامیه‌های سیاست فدرال رزرو و نمودار نقطه‌ای، خریداران طلا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد. در این میان، قیمت فلز زرد می‌تواند تحت تاثیر روندهای ریسک و انتظارات فدرال رزرو باقی بماند.
علاوه بر این، تصمیم‌گیری بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در روز سه‌شنبه نیز می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت طلا داشته باشد. در صورتی که BoJ خروج از سیاست نرخ بهره منفی خود (NIRP) را اعلام کند، احتمالاً سقوط دلار/ین (USD/JPY) رخ خواهد داد و دلار را به سمت پایین‌تر می‌کشد. و متعاقب آن، قیمت طلا می‌تواند از کاهش دلار آمریکا منتفع شود.
تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه
همانطور که در بازه‌ی زمانی روزانه مشاهده می‌شود، یک شکل‌گیری پرچم گاو نر در میانه‌ی بازی باقی می‌ماند، بسته‌شدن روزانه بالاتر از مقاومت خط روند نزولی در ۲۱۷۰ دلار، برای تایید تداوم الگوی صعودی مورد نیاز است.
پذیرش بالاتر از دومی باعث افزایش دوباره به سمت سطح ۲,۱۹۰ دلار خواهد شد که بالاتر از آن، رکورد بالای ۲,۱۹۵ دلار دوباره آزمایش خواهد شد.
اهداف صعودی کلیدی بعدی در آستانه‌ی ۲۲۰۰ دلار و سطح روانی ۲۲۵۰ دلار مشاهده می‌شوند.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴-RSI) از منطقه‌ی اشباع خرید کاهش یافته و اکنون نزدیک به ۶۶.۰۰ معامله می‌شود، که به وضوح بیان می‌کند هر افتی می‌تواند فرصت خرید خوبی برای معامله‌گران طلا باشد.
اگر فروشندگان طلا کنترل را بیشتر در اختیار بگیرند و حمایت خط روند نزولی را در ۲,۱۳۸ دلار نقض کنند، نمی‌توان کاهش بیشتر به سمت پایین‌ترین قیمت ۲,۱۲۵ دلاری ۶ مارس را رد کرد.
پس از آن، سطح کلیدی گرد ۲۱۱۰ دلار، تعهدات صعودی را به چالش خواهد کشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید