شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4925 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
460 بازدید
1
ارسال به دوستان

تلاش قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه برای عبور از مرز ۲۲۰۰ دلار ادامه دارد و در اوایل جلسه‌ی اروپا در محدوده‌ی معاملاتی باریکی در نوسان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه، به تلاش خود برای عبور از مرز ۲۲۰۰ دلار ادامه می‌دهد و در اوایل جلسه‌ی اروپا در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است.
بررسی اجمالی بنیادین
تلاش قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه برای عبور از مرز ۲۲۰۰ دلار ادامه دارد و در اوایل جلسه‌ی اروپا در محدوده‌ی معاملاتی باریکی در نوسان است. معامله‌گران در حال حاضر بر این باورند که بهتر است قبل از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید پیرامون فلز زرد بدون بازده، منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو باشند. از این رو، انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) یا شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو در روز جمعه در کانون توجه قرار می‌گیرد.
در این میان، گرچه ترکیبی از نیروهای واگرا وجود دارد، اما نمی‌تواند انگیزه‌ی معناداری برای قیمت طلا ایجاد کند و منجر به کاهش قیمت محدوده محدود می‌شود.
گذشته از آن، اظهارات تندروانه‌ی کریستوفر والر، رئیس بانک فدرال رزرو در روز چهارشنبه، امیدواری فعالان بازار به کاهش نرخ بهره را از بین برد و به دلار آمریکا (USD) کمک کرد تا جایگاهی در نزدیکی اوج ماهانه‌ی خود پیدا کند، که این موضوع به نوبه‌ی خود، حکم باد مخالف برای طلا (XAU/USD) را دارد. با این حال، فدرال رزرو، بر موضع خود در مسیر کاهش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، ثابت‌قدم مانده است.
تحلیل اجمالی تکنیکال
از منظر تکنیکال، عملکرد قیمت محدود‌شده در حدود دو هفته‌ی گذشته ممکن است به عنوان یک مرحله‌ی تثبیت صعودی در برابر پس‌زمینه‌ی افزایش رشد از ابتدای این ماه قرار بگیرد. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و از چشم‌اندازی برای شکست نهایی به سمت صعود حمایت می‌کنند.
گفتنی است برخی از خریدهای متعاقب بالای ۲۲۰۰ دلار، مجدداً تنظیمات سازنده را تأیید می‌کند و به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا بالاترین رکورد، در حدود منطقه ۲۲۲۳ دلاری را که هفته گذشته لمس کرد، بار دیگر آزمایش کند.
از طرف دیگر، هر کاهش اصلاحی می‌تواند در نزدیکی کف نوسانی یک شبه، در حدود منطقه ۲,۱۷۳ دلار و بالاتر از منطقه ۲,۱۶۴-۲,۱۶۳ دلار، حمایتی را پیدا کند. به دنبال آن، پایین‌ترین محدوده‌ی معاملاتی کوتاه‌مدت، در محدوده ۲،۱۴۶ تا ۲،۱۴۵ دلار قرار می‌گیرد که اگر شکسته شود، ممکن است باعث فروش تهاجمی فنی شود.
پس از آن، قیمت طلا ممکن است کاهش را به سمت حمایت مربوطه بعدی در مسیر ۲۱۰۰ دلار، در نزدیکی منطقه ۲۱۲۸-۲۱۲۷ دلار سرعت بخشد. این سطح باید به عنوان یک مبنای قوی عمل کند که اگر شکسته شود، نشان می دهد که XAU/USD در کوتاه مدت بالاتر رفته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید