شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5333 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۴ |
116 بازدید
1
ارسال به دوستان

طلا امروز منافعی را که در پنج روز اخیر به دست آورده بود، با حصول به سقف قیمت، تثبیت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز سه‌شنبه در یک محدوده در نوسان است و سودهای ثبت‌شده در پنج روز گذشته‌ی خود را به بالاترین سطح تاریخ، در حدود ۲,۲۶۵ الی ۲,۲۶۶ دلار که روز قبل لمس کرده بود، تثبیت می‌کند.
داده‌های خوش‌بینانه‌ی تولیدی ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد، تردیدهایی را در مورد دفعات کاهش نرخ بهره برانگیخت که البته اکثرأ بر این باورند که فدرال رزرو در سال جاری سه بار در مورد کاهش نرخ اقدام خواهد کرد. به علاوه، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده از این موضوع حمایت می‌کند که از یک سو، دلار آمریکا (USD) را به بالاترین سطح خود از ۱۴ فوریه می‌رساند و از سوی دیگر، عاملی کلیدی برای تضعیف فلز زرد غیر بازده است.
با این حال، بازارها همچنان احتمال بیشتری برای شروع چرخه‌ی کاهش نرخ در ژوئن را در نظر دارند. این امر، در کنار انگیزه‌های کاهش ریسک و خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌ها در خاورمیانه، باید به محدود‌کردن زیان برای قیمت امن طلا کمک کند.
در کنار این‌ها، قبل از تأیید اینکه طلا XAU/USD در کوتاه‌مدت افزایش یافته و پیش از موقعیت‌یابی برای هر گونه کاهش اصلاحی معنی‌داری، احتیاط را تضمین می‌کند.
معامله‌گران هم‌اکنون به منظور انگیزه‌های جدید، به داده‌های کلان ایالات متحده و اظهارات برخی اعضای با نفوذ FOMC چشم دوخته‌اند.
محرک‌های روزانه‌ی بازار
براساس گزارش موسسه مدیریت عرضه، بخش تولید ایالات متحده در ماه مارس پس از ۱۶ ماه انقباض متوالی رشد کرد و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که کاهش نرخ بهره در ژوئن توسط فدرال رزرو را احتمالی نزدیک در نظر بگیرند.
افزایش چشمگیر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، در کنار خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، از تمایل سرمایه‌گذاران برای داشتن دارایی‌های پرریسک‌تر می‌کاهد و تقاضا برای پناهگاه امن طلا XAU/USD را افزایش می‌دهد.

افزون بر آن، شاخص قیمت PCE ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، حاکی از افزایش متوسط تورم در ماه فوریه بود و امیدهای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را به عنوان احتمالی قوی بر روی میز نگه داشت که این موضوع باید به محدودکردن روند نزولی برای فلز غیر بازده کمک کند
تحلیل تکنیکال
طلا باید قبل از مرحله‌ی بعدی، در RSI اشباع خرید تثبیت شود. از منظر تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط خرید اشباع را چشمک می‌زند که باعث می‌شود قبل از صعود بعدی منتظر عقب‌نشینی متوسط یا برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت باشیم.
با این حال، هر کاهش اصلاحی معناداری به احتمال زیاد حمایت مناسبی پیدا می‌کند و خریداران تازه‌ای را در نزدیکی منطقه ۲۲۲۳ دلاری یا بالاترین رکورد قبلی جذب خواهد کرد. این امر باید به محدود کردن روند نزولی نزدیک به ۲۲۰۰ دلار کمک کند که هم‌اکنون نقش یک نقطه‌ی محوری کلیدی را برای قیمت طلا دارد. شکست متقاعدکننده در زیر دومی ممکن است باعث فروش فنی شود و راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند.
از سوی دیگر، منطقه ۲۲۶۵ الی ۲۲۶۶ دلاری یا رکورد جدیدی که در روز دوشنبه ثبت شد، اکنون به نظر می‌رسد به عنوان یک مانع فوری برای قیمت طلا عمل می‌کند. یک قدرت پایدار فراتر از آن، باید به طلا XAU/USD اجازه دهد تا حرکت صعودی خود را به سمت فتح علامت گرد ۲۳۰۰ دلاری ادامه دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید