شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8700 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
88 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه با عقب‌نشینی از سطوح رشد، برخی از دستاوردهای اخیر خود را خنثی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه با عقب‌نشینی از سطوح رشد، برخی از دستاوردهای اخیر خود را خنثی کرد. در همین راستا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۵۷.۳۵ دلار رسید، در حالی که قرارداد طلای منقضی‌شده در ژوئن، با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳۶۳.۶۵ دلار در هر اونس رسید.
علت آن بود که معامله‌گران در آستانه‌ی انتشار آمارهای کلیدی تورم آمریکا در اواخر هفته، تمایل بیشتری نسبت به دلار آمریکا از خود نشان دادند.
بررسی روندهای قیمت طلا در هفته‌ی اخیر حاکی از آن است که این فلز زرد، تا حدی تقویت شد؛ چرا که برخی نشانه‌ها در مورد سردشدن اقتصاد ایالات متحده، منجر به تقویت گمانه‌زنی در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ شد.
با این حال، طلا همچنان پایین‌تر از رکوردهای ثبت‌شده در آوریل باقی مانده است و انتظار می‌رود پیش از انتشار آمار تورم در این هفته، معاملات محدودی را تجربه کند.
بازارهای طلا و فلزات در آستانه‌ی انتشار آمار تورم
در آستانه‌ی اعلام نرخ تورم کلیدی در ایالات متحده که قرار است در این هفته ارائه شود، بازارهای طلا و فلزات در اوج بودند.
غیر از آن، داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده برای ماه آوریل در روز سه‌شنبه، و داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند.
هر گونه نشانه‌ای از وجود تورم، احتمالاً از میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره‌ی آمریکا در سال جاری، بیشتر می‌کاهد و علاوه بر تقویت دلار، فلزات را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

دلار در پی نوسانات اخیر ثابت ماند. داده‌های روز جمعه حاکی از آن بود که در کنار تضعیف اعتماد مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در ماه مه آن هم به میزان قابل توجه، پیش‌بینی‌های تورم برای سال آینده همچنان در سطح بالایی باقی مانده است.
از آنجا که نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهای فلزات را افزایش می‌دهد، قیمت‌های فلزات گرانبها قبل از قرائت تورم این هفته تحت فشار قرار گرفتند.
معاملات آتی پلاتین در ۱۰۰۵.۰۵ دلار در هر اونس ثابت ماند، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۸.۲۸۸ دلار در هر اونس رسید.
مس در میان سیگنال‌های ترکیبی چین بالاتر می‌رود
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه با افزایش قیمت همراه بود و در بحبوحه‌ی خوش‌بینی نسبت به بازارهای فشرده‌تر، نزدیک به بالاترین سطح دو سال گذشته باقی ماند. با این حال، دستاوردهای بیشتر با وجود سیگنال‌های متفاوت از واردکننده‌ی بزرگ چین متوقف شد.
معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن، با رشد ۰.۳ درصدی به ۱۰۰۸۰.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۲ درصد افزایش، سطح ۴.۶۶۳۰ دلار در هر تن را ثبت کرد.
در بخش گزارش‌های کلیدی، داده‌های تورم چین که در پایان هفته منتشر شد، از افزایش تورم CPI خبر داد. اما داده‌های تورم PPI، که شاخص کلیدی فعالیت کارخانه‌ها و مشاغل محلی است، برای نوزدهمین ماه متوالی با کاهش همراه بود.
با تمام این‌ها، کاهش محدودیت‌های بیشتر در بخش املاک تحت محاصره پکن، قرائت تورم مختلط را  جبران کرد که می‌تواند به طور بالقوه حامی تقاضای مس در ماه‌های آینده باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید