شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3648 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ |
117 بازدید
1
ارسال به دوستان

همزمان با تقویت بازده اوراق قرضه آمریکا، قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه نیویورک، کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، همزمان با تقویت بازده اوراق قرضه آمریکا، قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه نیویورک، کاهش یافت. افزون بر آن، چشم‌انداز نرخ‌های بهره‌ی بالا به نفع دلار آمریکا (USD) بر جفت طلا XAU/USD تاثیر گذاشت.
گفتنی است این فلز گرانبها در روز پنج‌شنبه با توجه به ارقام فراتر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در ماه فوریه، فروش شدیدی را ثبت کرد.
از طرفی، سیاستگذاران فدرال رزرو فشارهای قیمتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند، اما از قرار معلوم، هنوز آخرین قدم‌ها در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی، برداشته نشده است.
از این رو، از میزان انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری ژوئن کاسته شد و فشار نزولی بر قیمت طلا نیز پایدار است و با توجه به کمرنگ‌شدن انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ژوئن، بازدهی ۱۰ ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، به ۴.۳۱ درصد افزایش یافت. این امر هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد سه هفته‌ی اخیر نزدیک به ۱۰۳.۵۰ رسیده است.

عوامل محرک بازار
همزمان با افزایش اوراق قرضه‌ی بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، طلا پس از ناکامی در بازپس‌گیری سطح ۲۱۷۰ دلار، کاهش می‌یابد. در پی انتشار گزارش PPI ایالات متحده در ماه فوریه که حکایت از افزایش فراتر از انتظار قیمت کالاها و خدمات با سرعتی بالاتر از حد انتظار داشت، سرمایه‌گذاران انتظارات برای کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در جلسه‌ی سیاستگذاری ماه ژوئن را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهند و از این رو، جذابیت گسترده‌ی طلا همچنان نامطمئن است.
به علاوه، با انتشار داده‌های داغ PPI که بیان می‌کند سیاست‌گذاران فدرال رزرو نیازی به عجله برای کاهش نرخ بهره ندارند، از انتظارات بازار در مورد اقدام فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در ماه ژوئن، کاسته شد.
بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME فدرال، شانس کاهش نرخ بهره از ۷۴ درصد یک هفته‌ی قبل به ۵۹ درصد کاهش یافته است.
در این هفته، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) حاکی از آن بود که تورم همچنان ثابت است. به علاوه، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در شهادتش مقابل کنگره، که در مورد مسیر تورم و رساندن آن به هدف ۲ درصدی سخن گفت، در مورد رویکرد سیاستگذاران برای ادامه‌ی راه نرخ بهره، تردید ایجاد کرده است.
گذشته از آن، براساس گزارش اداره‌ی سرشماری ایالات متحده، فروش خرده‌فروشی در ماه فوریه، در برابر پیش‌بینی  ۰.۸% سرمایه‌گذاران، ۰.۶% افزایش یافت. گفتنی است در ماه ژانویه، فروش به میزان ۱.۱ درصد کاهش یافت که نسبت به کاهش ۰.۸ درصدی که قبلاً برآورد شد، کمتر بود.
در عین حال، سرمایه گذاران تصمیم‌گیری فدرال رزرو را برای نرخ بهره که روز چهارشنبه اعلام خواهد شد، در کانون توجه قرار می‌دهند. البته انتظارات گسترده آن است که فدرال رزرو نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵٪  الی ۵.۵۰٪ بدون تغییر نگه دارد. بانک مرکزی همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی و نمودار نقطه‌ای را منتشر خواهد کرد که انتظارات مقامات فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره را طی زمان آتی به تصویر می‌کشد.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا به ۲۱۶۰ دلار کاهش یافت
قیمت طلا در محدوده‌ی معاملاتی روز پنج‌شنبه با فشاری حوالی سطح ۲۱۷۰ دلار مواجه است. حرکت قیمت این فلز گرانبها در سه جلسه‌ی معاملاتی گذشته، بین ۲۱۵۳ تا ۲۱۸۰ دلار محدود شده که نشان‌دهنده‌ی تردید و عدم تصمیم‌گیری در بین فعالان بازار است.
به علاوه، فلز زرد در یک بازه‌ی زمانی ساعتی، تشکیل مثلث متقارن را منعکس می‌کند که حکایت از انقباض شدید نوسانات دارد.
در بازه زمانی روزانه، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) نزدیک به ۲۱۱۵ دلار حاکی از آن است که تقاضای کوتاه‌مدت همچنان قوی باقی می‌ماند. با این حال، انتظار می‌رود که هر صعودی محدود باشد.
از طرفی، شاخص ۱۴ قدرت نسبی (RSI) از اوج خود در نزدیکی ۸۴.۵۰ باز می‌گردد، اگرچه حرکت صعودی همچنان فعال است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید