چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-29
تبلیغات
کد خبر: 8822 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۵۵ |
7 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

بدن ما ماشینی حیرت انگیز است که ما هر روز به آن اتکا می کنیم. با این حال، گاهی ندانسته کارهایی انجام می دهیم که تأثیر منفی ای بر سلامت ما دارند. در ادامه با این عادت های اشتباه آشنا خواهیم شد. ۱- خوابیدن به پهلوی راست بسیاری از ما دوست داریم به پهلو بخوابیم. […]

بدن ما ماشینی حیرت انگیز است که ما هر روز به آن اتکا می کنیم. با این حال، گاهی ندانسته کارهایی انجام می دهیم که تأثیر منفی ای بر سلامت ما دارند. در ادامه با این عادت های اشتباه آشنا خواهیم شد.
۱- خوابیدن به پهلوی راست

بسیاری از ما دوست داریم به پهلو بخوابیم. با این حال، هر دو طرف بدن ما یکسان نیستند. خوابیدن به پهلوی راست عملکرد دستگاه گوارش را مختل می کند، به ویژه برای آن هایی که با مشکل سوزش معده درگیر هستند.
از آنجایی که معده در سمت چپ بدن قرار دارد، خوابیدن به پهلوی چپ باعث می شود اتصال ماهیچه ای میان معده و مری را راحت تر می کند، امری که به کنترل رفلاکس اسید معده کمک می کند.
۲- پاک کردن دست ها با دستمال های آنتی باکتریال قبل یا بعد از غذا

استفاده از دستمال های آنتی باکتریال در حال افزایش است. با این حال، توصیه می شود به جای آن، دست ها را به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشویید.
دلیلش این است که دستمال های آنتی باکتریال موادی را روی پوست باقی می گذارند و به علاوه، همه ی میکروب ها و باکتری ها را از بین نمی برند. همچنین الکل درون این دستمال ها می تواند پوست را خشک و تحریک کند.
۳- گذاشتن تلفن همراه درون جیب شلوار

بیشتر ما تلفن همراه مان را دائماً پیش خود داریم. با این حال، نگه داشتن تلفن همراه در جیب های جلویی شلوار می تواند قدرت باروری را تحت تأثیر قرار دهد.
پژوهش ها نشان داده گذاشتن تلفن همراه در جیب جلویی شلوار می تواند در مردان باعث افت کیفیت و کمیت اسپرم ها شود.
۴- نوشیدن قهوه در ابتدای صبح

بسیاری از ما صبح خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنیم. با این حال، صبح زود زمان مناسبی برای نوشیدن قهوه نیست، چون بدن ما در آن زمان از روز کورتیزول بالایی تولید می کند. مصرف قهوه در زمانی که بدن کورتیزول بالایی تولید می کند می تواند سطح هورمون اضطراب را افزایش دهد، امری که به مرور مشکلات دیگری برای سلامت ایجاد خواهد کرد.
از آنجایی که سطح کورتیزول در بدن ۳ بار در روز بالا می رود، کافئین باید بین ۱۰ صبح تا ظهر و بین ۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر مصرف شود.
۵- مسواک زدن بعد از غذا

مسواک زدن بعد از خوردن غذاهای اسیدی می تواند به مینای دندان ها صدمه بزند. به همین دلیل بعد از خوردن غذا، برای مسواک زدن باید دست کم ۳۰ دقیقه صبر کنید یا یه لیوان آب بنوشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید